Gå til innhold
Arkivverket

[#7805] Noen som har bygdebøker over Stange, Hedmark?????

Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ena Hovden

Jeg leter etter en dame med navn Anna. Dessverre vet jeg ikke hennes etternavn, men hun er født 22.08.1904, hun døde 08.01.1967. Anna og hennes mann Ernst Olai Wold f. 21.07.1898 bodde i Oslo. Han arbeidet som maler. De hadde ingen egne barn, men adopterte en pike som het Astrid.Har prøvd før her, men det er jo lov å håpe.Ena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Stangeboka er ikke noe problem - den forefinnes på de fleste større biblioteker. Jeg tror det er Vold/Wold-garder på Stange, men et spørsmål: Vet du noe om opphavet? Ved å søke i FT 1900 for Kristiania, etternavn begynner på Vold/Wold, fødested "inneholder" Stange får du opp flere. Deretter kan du gå inn i Stange-boka, den er meget bra. Har du ikke tilgang på den får du hjelp av meg eller andre her.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Tor. Jeg benytter anledningen til å "hike." Det ble gift en Lars Johannessen på Stange ca 1840. Han reiste til Lofoten i 1847. Her fikk han barn med en ung jente, Elen. Elen tok livet av barnet og fikk 9 år 6 mnd fengsel i Trondheim Tugthus. Lars forsvant. Kjenner noen av dere til denne personen mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Til Harald:Om du har et gards/bruksnavn i tilknytning til L.J. kan det være en mulighet å finne noe på han. (uten denne opplysningen må alle bøkene leses gjennom.) Selv om Stangeboka er meget bra, er det ingen garanti for at ham finnes der - det er i all vesentlighet opplysninger om garder og ætter på disse i bøkene. En mulighet til å finne ut mer om L.J. er i "utflyttede" i kirkebøkene (om de er ført samvittighetsfullt) Der kan du kanskje finne din mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Egil Sundelius

Hei Ena Hovden,søker vi i samme slekt? Søker etter fam. til Ferdinand Wold, f1870 Nes på Hedemarken, Bode på n.Tømte i Stange bl.a. i 1900 og 1903 iflg.Stange B.Bok hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.