Gå til innhold
Arkivverket

[#7811] Nicoline Andersdtr emigrerte til Amerika 1893 fra

Gjest Hans Olav Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Olav Hagen

Nicoline Andreasdtr (Andersdtr) f.24.7.1869 i Hurdal gift med Anders Bredesen f.1867 emigrerte til Amerika den 22.5.1893. Dette har jeg funnet i utflyttingslister for Gran. Jeg kan ikke finne dem i emigrantlister for utreise fra Christiania. Jeg har ikke funnet noe på Ellis Island heller. Jeg har en gammel adresse som hun bodde på i USA i ca 1910 til 1935 hvor hun bruker Hagen som etternavn.Adr. er Nikoline Hagen Plesent,ave.527 Albert-Lea Minnesota USA. Hun hadde to barn ved navn Angnes og Kristine de Født ca 1895-1905? Nicoline hadde også en bror Nils Andreassen som også emigrerte den 23.6.1893 han bodde også i Minnesota mer vet jeg ikke. Hvilke muligheter har jeg for å finne dem i folketellinger på 1900 tallet. Ønsker tips. Vennlig hilsen Hans Olav Hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Olav Hagen

Hjertlig takk for opplysningen Laila N. Christiansen.Nicoline skal også ha vært gift med en Hoff før Hagen.Nicoline døde i Albert Lea Minnesota når vet jeg ikke. Nils døde i St.Paul Minnesota ugift, når han døde vet jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Jeg blir litt fårevirra... Nicoline er først gift m/Bredesen, som hun reiser sammen med? Så med en Hoff? Og så med Hagen? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Olav Hagen

De opplysningene jeg har er at Nicoline giftet seg med Anders Bredesen den 19.6.1891 i Thingelstad. Om hun har vært gift med en Hoff er ikke helt til å stole på da det er en opplysning jeg fikk av en slektning som trodde det. Om hun har vært gift med en Hagen eller tatt Hagen navnet evt. etter en skilsmisse vet jeg ikke.Hun bruker etternavnet Hagen på 1920-30 tallet. Nicolines brødre min oldefar Kristian og broren Otto brukte Hagen. Navnet kommer fra plassen Løvlihagen i Brandbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.