Gå til innhold
Arkivverket

[#7812] Ertesvaag,Håkonsholm,Osnes....


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Prøver å finne ut av min mormors fars slekt . Et fint avbrekk til Falch , Barnholdt . Min mormor heter Marie Johanne Ertesvaag f 1890 , hennes far heter Knut Martinius Johannesen Ertesvaag , og jeg tror hans far igjen heter Johanne Gullik Larsson . Er det noen som har noen gode tips om hvor/hvilke bøker jeg skal lete i ? Eller det er noen som kjenner til denne slekten ? Etter hva jeg har fått med meg , så har kirkebøkene fra Ulstein gått tapt i brann ved et lynnedslag . Har lest litt om gårdene i bøkene fra Ulstein !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Kyrkjebøkene for Ulstein gjekk tapt når prestegarden i 1832, men bygdebøkene for Ulstein og Hareid gir svar på mange av dine spørsmål. Marie sine foreldre var Knut Johannessen Ertesvåg (1861-1893)og Marta Olsdtr. Håkonsholm (1860-1941). Knut sine foreldre var Johannes Larssen Nevstad (1829-1893) og (Berte) Marie Jonhannesdtr. Ytreflø (1816-?). Johannes sine foreldre var Lars Ellingsen Øvrelid (1798-1877) og Edel Marie Ivarsdtr. Årsæter (1797-1844). Berte Marie sine foreldre var Johannes Jetmundsen Ytreflø (1789-1875) og Gjertrud Knutsdtr. Roppen (1783-1866).Marta sine foreldre var Ole Britanus Svendsen (1830-1882) og Severine Karlsdtr. Klepp (1829-1882). Ole sine foreldre var Svend Webjørnsen Svendsen (1788-1858) og Marta Nilsdtr. Langeland (1786-1861).Dette var berre nokre "smakebitar" i all hast. Kan bidra med fleire namn og med lokalkunnskap, sidan eg er utflytt ulsteining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Oops, her gjekk det litt fort. Det skulle stå at prestegarden brann i 1832.Eg kan ta meir med det same: Foreldre til Lars Ellingsen Øvrelid var Elling Jetmundsen Kvistad (1758-1828) og Guri Gulliksdtr. Bjåstad (1756-1812). Foreldre til Guri var Gullik Pedersen Bjåstad (? -1799) og Synnøve Hansdtr. Kaldhol (? – 1762). Foreldre til Gullik var Peder Gulliksen Bjåstad (1689-ca 1757) og Guri Arnesdtr. Grimstad (? - ca 1756). Foreldre til Peder var Gullik Larsen Bjåstad (ca 1646-ca 1704) og Anne Olsdtr. Snipsøyr. Far til Gullik var Lars Knutsen (ca 1611-1694). Mor ukjend. Far til Lars var Knut Torbjørnsen. Hans far var Torbjørn Andersen. Han kom til Bjåstad ca. år 1600. Bygdesoga for Ulstein og Hareid spekulerer i at han kom frå Bjørkedalen i Volda, men eg har ikkje klart å finne haldepunkt for at dette stemmer.Foreldre til Anne var Ole Pedersen (? –1704), ukjent opphav og Synneve Knutdtr. Grimstad. Her var fleire som heitte Knut på Grimstad. Uklart kven som var far til Synneve.Foreldre til Synnøve Hansdtr. Kaldhol var Hans Knutsen Kaldhol ( 1698-ca 1758) og Marta Olsdtr. Far til Hans var Knut Knutsen Kaldhol. Mor ukjend. Foreldre til Knut var Knut Arnesen Kaldhol (ca 1661-1731) og Lisbet Torbensdtr. (?- ca 1729). Far til Knut Arnesen var Arne Rasmussen.Foreldre til Guri Arnesdtr. Grimstad var Arne Olsen Gjerde (1645-ca 1710) og Anne Jonsdtr.Foreldre til Johannes Jetmundsen Ytreflø var Jetmund Jonsen Hasund (1751-?) og Brit Olsdtr. Ertesvåg.Foreldre til Brit var Ole Larssen Ertesvåg (?-ca 1759) og Marte Larsdtr. Saunes (? – ca 1763). Far til Ole var Lars Olsen Djupvik. Foreldre til Marte var Lars Knutsen Dimnasund (1663-ca 1732) og Brit Hansdtr. Leinebø (?-ca 1759).Foreldre til Lars var Knut Olsen Dimnasund (1613-?) og Brit Larsdtr. Saunes. Far til Knut var Ole Andersen Dimnasund (1570-ca 1655). Far til Ole var Anders Torsteinsen. Kanskje frå Eidså i Vanylven. Far til Brit Larsdtr. Saunes var Lars Jetmundsen Saunes og far hans igjen var Jetmund Tallaksen. Lensmann i Ulstein.Foreldre til Jetmund Jonsen Hasund var Jon Kristoffersen Hasund (?-ca 1789) og Brite Stenersdtr (? –ca 1755). Far til Jon var Kristoffer Jonsen Hoggen (1680-?).Foreldre til Gjertrud Knutsdtr. Roppen Knut Knutsen Roppen (1729-ca 1801) og Nille Jetmundstr. (1751-?). Foreldre til Knut var Knut Rasmussen Hatløy (1700-?) og Brite Jonsdtr. Indreflø. Far til Brite var Jon Knutsen Hovden (1658-ca 1742). Foreldre til Knut Rasmuusen var Rasmus Olsen Hatløy (ca 1662-ca 1715) og Mari Knutsdtr. Kaldhol (?-ca 1736)Har ikkje bygdebøkene her og no med omsyn til dei som har opphav utanom Ulstein og Hareid . Årsæter = Ørsta Klepp = Volda Webjørn Svendsen =Ørsta Langeland = Stranda Kvistad = Ørsta (Hjørundfjord) Djupvik = Herøy Leinebø = Herøy Hoggen = Volda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hjertelig tusen tusen takk Otto !Er veldig interessert i historie fra Ulsteinvik , siden min mor er født og oppvokst der og jeg har hatt mange sommerferier der ( senest i sommer ). Men da hadde jeg ikke begynt å lete ordentlig etter mine forfedre . Kan dessverre ikke spørre min mor , da hun er død , og det er mine besteforeldre også . Derfor er jeg også interessert i hvor jeg kan finne historie fra Ulsteinvik og også Herøy .Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Når Det gjeld generell historie frå Ulstein, har eg ikkje noko betre å anbefale enn bygdebøkene. Og gjerne dei banda ( 3 og 4) som tek for seg gardane og det som står i innleiinga til kvar einskild gard. Det som kan vere av spesiell interesse for deg er dei gamle handelsstadane i Ulstein, som er Borgarøya ( Litle Hatløy) og Håkonsholmen. Sidan du har slekt som budde her. På den tida Ole Britanus Svendsen budde på Håkonsholmen hadde handelen opphøyrt her, men far hans, Svend W.Svendsen dreiv handel på Borgarøya. To av syskena til Ole Britanus vart gifte inn i familier som var med på å starte opp handelsverksemnda i Ulsteinvik (Schelderup og Myklebust). Handelssenteret i kommunen vart flytta frå Borgarøya til Ulsteinvik i 1870-åra. På same tid (1878) vart kyrkja flytta frå garden Ulstein og til Ulsteinvik. Schelderup-familien dreiv tidlegare handel på Flåvær i Herøy. I Herøy er det på same måten Herøysoga, skriven av Bjarne Rabben, som er å anbefale om omsyn til generell historie.Andre lokale historikarar tek gjerne for seg område for spesielt interesserte. Nemnast kan Ragnar Ulstein (krigshistorie) og bror min, Johan Ottesen, som skriv om stadnamn, fiskeri, båtar og industri. Johan er også rette person når det gjeld gamle bilete. Han har ei stor samling med eldre flyfoto (ca 300.000) som dekkjer heile landet.Handelsstaden Borgarøya er open for besøkande i sommarhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei og takk for svaret !Dette var bra , min morfar Thomas Nykrem født på Herøy og gift med Marie Johanne Ertesvåg var fisker og var med under krigen . Så her kan jeg sikkert få hentet ut mye historie .Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Har du prøvt boka "Svendsen-slekten fra Ørsta" av Karl Kongshaug? Sunnmørspostens trykkeri 1977. Boka er dessverre utan register, så eg finn ikkje fram i farten.Det er mogleg du kan vere inn i mi slekt også, så prøv boka: "En Ulsteinætt" av Simeon M. Ekornes, Trondheim 1969.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei og takk for tipset !Jeg har ikke prøvd Svendsen-slekten fra Ørsta , men jeg har endel Svend/Svendsen jeg prøver å få sjekke riktigheten av og da kommer denne boken godt med. De er : Ole Bretanus Svendsen (Håkonsholm), far til Ole er Svend Webjørnsen Hatløe , far til Svend er Webjørn Svendsen Raynsgård , far til Webjørn er Svend Oleson Raunsgård , og far til Svend er Ole Vebjørnsen Raunsgård .Her er noen av gårdsnavnene jeg har forfedre fra . Håkonsholm , Borgarøya ,Langeland Hellesylt , Raunsgård Hol , Raunsgård , Øvre Ljøen , Egge , Ljøen , Flydal , Driveklepp Volda , Heltne Volda , Pergarden Volda , Måna Volda , Rotevatn Volda , Tommasgarden , Mork Ørsta , Humberset , Osnes , Ertesvaag , Nykreimsholm .Du skriver at det er mulig vi er i slekt , nå ble jeg nysgjerrig !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald jarl Runde

Jau, det er nok rette Svendsenslekta: Webjørn Svendsen Raunsgård kjøpte den store Ørstavik gard (No Ørsta sentrum) etter råd eller med hjelp av Hans Nielsen Hauge. Ei stor handelsfamilie med mange etterkomarar på Sunnmøre og andre stader.Om vi er i slekt? I tilfelle er det langt ute -. Eg er meir eller mindre i familie med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.