Gå til innhold
Arkivverket

[#7822] Mari Jon/Johnsdatter fra Vestfossen

Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Kan noen hjelpe meg med og finne Mari og når hun ble gift 2 gang. Hva het hennes andre mann ?.Når døde han ?. Han er død før 1801.Skriften på kirkebøkene er helt uleselige for meg. Når døde Mari?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mari Jon/Johnsdatter ble gift i Mai måned 1865 med Jon/John Steensøn i Fiskum Kirke, Eikern. Han var hennes første ektemann. Han døde i 1890. Barna i folketellingen 1801 er fra første ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1792 er det to Mari Johnsdatter/Jonsdatter som gifter seg på Eiker ... Ingen av disse er sagt å være enker, men det kan jo godt hende at de var det. Imidlertid er det en Enke Mari Jahnsdatter Dunserud som i 1797 vies til Enkemann Eugen? Engebretsen Saasen... og hun er vel ingen helt fjern kandidat...Dunserud er vel et navn du er kjent nokså med??? Jahnsdatter/Johnsdatter kan godt være feilskrift fra presten eller feillesning fra min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei - Dersom det nevnte paret John Steensen og Mari Johnsdatter er identisk med foreldrene til Steen Johnsen døpt 22/12-1771, vil du trolig finne mer om dette paret i en bok om Wiborg-slektens Eikergrener. Boken er skrevet av Yngvar Haug og Terje Gulbrandsen og utkom i Oslo 1966. Har den ikke foran meg for øyeblikket, men den vil trolig gi deg svar også på en eventuell ektemann nr. 2 - Boken er det mulig å låne på bibliotek.Hilsen Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.