Gå til innhold
Arkivverket

[#7823] Joseph Meyer fra Moss

Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Er det noen som har informasjon om Joseph å dele med meg.I 1801 bor han i Moss og er skrædder og gift for annen gang men lever avskilt fra sin kone.Hvor og når er han født ?. Blir glad for all informasjon om Joseph Meyer. På forhånd takk !. Hilsen jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei Jorunn!Denne Joseph'en din er nok den samme som dukker opp i Moss 20 oktober 1790.Jeg sakser, uten oversettelsen til engelsk, fra en mail skrevet til en dame i Australia som er etterkommer etter den samme Joseph.Informasjonen kommer fra Innvandrerarkivet © Tore Hermundsson Vigerust, Oslo 1999-2001.Utgave 25.04 2001. Etter original i Statsarkivet i Oslo, Akershus stiftamt, Realistisk ordnet avdeling, Utlendinger i Akershus stift, eske 4, 1790.Se også Innvandrere i Moss by.[Følgeomslag:]18. Politie Wæsenet i Moss vedkommende 1790. Tabelle over Fremmede, der opholder sig eller ere boesatte wdi byen Moss[Kolonneoverskrifter:] Navnerne / Af hvad Nation / om gift og hvor mange børn / Naar til Stædet ankommen / hvad næringsvej og udi hvad Forfatning / Hvilken serdeles Duelighed til Gavn for Stædet udmærker Dem.Joseph Meyer / Mechelborg / ugift / 1½ Aar, som dito Svend /Joseph kom altså til Moss fra Mecklenburg, som vel er i nord-øst Tyskland.Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut-Fredrik Meyer

Hei Jeg er sønn av Sigurd Meyer som var eneste barn etter Christiam Meyer Hansen og Christiane F. Svendsen. Christian hadde fire brødre og en søster. Kornelius og Hansine bodde i Moss. Tre av brødrene dro til sjøs, og så vidt vi vet har ingen hørt noe fra dem, før jeg tilfeldigvis fikk en henvendelse fra Australia hvor en av brødrene tydeligvis har gått iland og ettablert seg der. Har nå jevnlig kontal med Kerrie Myers på e-post Vennlig hilsen Knut-Fredrik Meyer Th.Kittelsensgt. 38 1517 Moss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange takk Knut-Fredrik.Der er moro og komme i kontakt med etterkommere av Joseph Meyer. Nå må jeg spørre om hvem som var Christian Meyer Hansen foreldre.Jeg har i min slekt en Christen Hansen gift med Karen Anne Josephsdatter Meyer, født5 September 1792. Min e posr addr. er Jorunn.Olsen@Sensawave.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut-Fredrik Meyer

Hei Jorunn Christian Meyer Hansen var en av Hansines fem brødre. En annen bror Kornelius ( Cornelius), giftet seg også i Moss og etterlot seg famile i byen, men jeg kjenner ikke så godt til den delen av familen. De andre tre brødrene dro til sjøs og så vidt min far fant ut, var det ingen som hørte noe til dem etterpå, før i fjor da kontakten med Kerrie og Australia ble ettablert. Har i dag fått kopi av mailene til deg fra Kerrie. Min far Sigurd Meyer gransket sin slekt gjennom mange år og jeg har en bok hvor han skrev ned alt om familien Meyer tilbake til Joseph Gothard Meyer, men lenger tilbake kom han aldri. Selv har jeg så smått begynt å legge dataene inn i et slektsprogram på PC. Jeg er for øvrig den yngste av to brødre. Jeg er født i 1949 er gift med Astrid Elise og vi har to sønner Morten født i 1976 og Øystein født i 1980. Min bror Hans - Christian er gift med Brita og bor i Halden. De har tre sønner: Christian, Tormod og Henrik. De to eldste er gift og har to barn hver. Min mor Tone Reidun ( Lillemor ) Meyer blir 90 år i år. Bor i Moss i sitt eget hus men er ganske skrall, så det spørs hvor lenge det går å bli boende der. Nå vet du litt om denne delen av familen Meyer ( Forsøkte å sende dette til mailadressen du oppgav, men fikk feilmelding. Legger det derfor inn her.) Mange hilsen fra Knut-Fredrik privat e-postadresse er: fam.meyer@c2i.netKnut-Fredrik Meyer Innkjøpsleder Tlf. 64947604 Mob. 91394770 VIP nr. 4117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei igjen Knut Fredrik. Jeg skrev en bokstav feil i min e-postadresse. Her er den riktige: Jorunn.Olsen@Sensewave.com Slik! Håper det ble riktig nå. Er det mulig for deg a skrive ned et lite utdrag fra boken din far skrev ned . Gjerne om det står noe om Joseph Meyer og hans 2 barn: Karen Anne og GodharD Anton der. Joseph første kone Maren Hansdatter druknet11 Okt. 1799. Har du noe informasjon om det?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.