Gå til innhold
Arkivverket

[#7828] 20. søndag etter Trinit.

Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

Trinitatis er første søndag etter pinsedag. 20. søndag etter Trinit. blir derfor 21. søndag etter pinsedag. For å finne datoen må vi vite hvilket år det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Hei Jeg har et program som automatisk regner ut riktige datoer i forhold til påske og pinse. Dersom du oppgir e-mail adresse, skal jeg oversende det til deg Hilsen fra Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J Martinsen.

Hei HaraldJeg lurer på en ting, når jeg fyller i feks.1764 og 20 trinit(prog. jeg fikk av deg), kommer jeg frem til datoen 28/10 - skal jeg legge til en uke til. Da blir det datoen som Ottar kom frem til.Er dette riktig fremgangsmåte?-mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

20. søndag etter trefoldighet (etter trinitatis) i 1764 var 4, november.Jeg bruker programmet "Dage" som er laget av O. C. Thygesen. Det er enkelt å installere og å bruke. Der finner du de fleste bevegelige (og faste) kirkelige helligdagene. Her finner du det:http://octhygesen.homepage.dk/Det finnes både på engelsk og dansk, men det danske passer vel best i Norge.Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Hei igjen! Programmet regner ut antall uker etter pinse (evt påske). Dersom du skal finne ut dato for 20. søndag etter treenighet(Trinitatis)må du skrive 21 uker i feltet.(Treenighetssøndag er 1 uke etter pinsesøndag). Da vil du få riktig dato, 4.11.Hilsen fra Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.