Gå til innhold
Arkivverket

[#7830] Prøver igjen -Karl Thidemand og Thora Elise Thomse

Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

LailaJeg går ut fra at du søker på Charles Thideman(d)n Thompson eller Charlie(y). Disse damene som jeg har nevnt tidligere har jo bekreftet at deres far leide hus av Charles så tidlig som rundt 1910, og at sønnen Carl (Karl) var født i NJ engang rundt 1915. Ellis Island dataene viser jo også Island Hights NJ, så dette er rart. Har du noen peiling på pass dataer, ref mitt tidligere innlegg ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Jeg søker ikke, må bla og lete. Så skrivemåter har ingenting å si.... Jeg vet ikke noe om disse passene, dessverre. Stiller meg tvilende til om det er bilde-pass? Vi får se hva Gineen finner ut. Kanskje noe lurt? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Ville bare fortelle at Gineen leter, men har ikke funnet noe lurt enda. Men, jeg har funnet ut dette: *****There are passport records available on microfilm thru the US National Archives and the LDS FHCs. (Latter Day Saints - Family History Center)Nå har vel ikke mormonerne noen kirke på Svalbard, men slikt må bestilles inn, og det tar tid. Og da kan det jo være at du har tenkt deg en tur til fastlandet? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

LailaJeg er ikke sikker på om jeg skjønner deg helt. Det må da være mulig å bestille event passkopier fra US vi e-mail. Har søkt etter en adresse til LDS eller US Nat Arch, men uten å finne noe som ser ut som en eventuell bestillingsadresse. Har du eller andre en adresse som kan nyttes. Ellers bekrefter du egentlig bare det jeg har erfart, Karl sr og jr er ikke lette og 'trace'. Uansett er jeg fortsatt optimist, og har fått mere info i løpet av det siste året enn jeg hadde drømt om.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jan! En telefon eller et brev til: Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, Hekkveien 9, 0571 Oslo tlf. 22384314 kan muligens gi deg et svar. Slektforskningssenteret er åpent tirsdager og torsdager kl. 11-20.De bestiller inn filmer ol. fra Salt Lake City, som da kan leses i Hekkveien.Her kan du se hva LDS (Familysearch) har av slike: Passport indexLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Har prøvd å søke meg frem til en kopi av pass til Charles Thidemann Thompson, utstedt i Wash DC., 3 januar i 1922, pass # 108334, men uten resultat så langt. Laila sendte ett par forslag og jeg har prøvd meg på begge forslag. US National Archv var nok det som ga det beste utslag. De ga meg en e-mail adr:Lenke.Jeg finner ikke frem her til det som de indikerte. Er det noen som har forsøkt det samme med denne adr tidligere og med godt resultat ? Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest J E Haugland

Har ennu ikke klart å komme videre med mitt pass søkende. Hadde trodd at dette skulle være rimlig kurant. Har noen der ute forsøkt å skaffe seg denne type informasjon.Enkelte har indikert for meg at Charles sr flyttet til Florida rundt 1930, kan det være en hjelp i å finne frem til slekt etter ham. Hans mor, Thora Elise, dør i 1930, enkelte infos tyder på at dette kan ha skjedd i Norge, kan jeg finne ut av om dette stemmer på en enkel måte. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest J E Haugland

Mine eldre damevenner 'in Island Hights' forteller at Charles sr hadde sitt hus på Ocean Avenue. Huset står den dag i dag slik som det ble bygget av ham ca 1920. Kan det være en tanke å gå via en eller annen boligreg., sak for eventuelt å komme videre. Jeg bare spør ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest J E HAUGLAND

Tiden raser avsted. Har hatt endel dialog med personer i USA, men har ikke kommet noe videre foreløbig. Håper at noen fortsatt kan hjelpe, og bringer herved saken fremover i systemet.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest J E Haugland

1930 census fra US åpner for nye informationer. Charles T., giftet seg med Betty J. i 1913, og de fikk en sønn Carl T., i 1916. Bosted i 1930 var New Jersey, Ocean County, Dover Township, Toms River town, bosatt på sydsiden av Water Street East. For det første vet jeg nu skrivemåten på min onkels navn, Carl med C. Deretter en annen intr ting. Hans mor Betty J. var norsk og kom til USA i 1912. Kanskje det er mulig å oppspore familien via slekt i Norge ? En annen ting som jeg fremdeles ikke vet er: Døde Thora Elise i Norge i 1930 ?Kan noen hjelpe med råd og event svar på disse spm ? MvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CARL THOMPSON SSN 144-09-8395 Residence: Born 7 Jan 1916 Last Benefit: 07701 Red Bank, Monmouth, NJ Died Jun 1976 Issued: NJ (Before 1951)Denne ser ganske interessant ut... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan spandere 27$ (hvis det var det det kostet) og få kopi av søknaden for hans SS# (Dette tar tiiid).En annen mulighet er å finne ut hvilken avis som ble gitt ut i området, og se om det sto en obituary der? http://resources.rootsweb.com/USA/NJ/Monmouth/ Har ikke sett hva denne siden har å tilby... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest J E Haugland

Arbeider fortsatt med Thomsen (Thompson) familien. Har nu søkt lenge i USA uten å finne ut hvor Thora Elise (f Nilsen i Larvik i 1885) døde. Har trodd hele tiden at hun døde i USA, men her er det ingen ting å finne.Hennes dødsdato er 16 februar 1930. Jeg vet hvor sønnen bodde i 1930, og søk i dette området har ikke gitt noen resultater. Begynner nu å lure på om hun kan ha returnert til Norge, og at dødfallet skjedde her-. Hvor kan det være greiest å lete for å finne ut dette. Kan kun tenke meg to aktuelle steder, Oslo eller Larvik. Kan noen gi meg noen råd ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ringe gravferdsetaten i Oslo/Larvik? Siden du har dødsdatoen, kan du jo være heldig! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei på Svalbard! Visst du ikkje har obituary på denne karen,(viser til innlegg frå Laila 21.05) kvifor ikkje prøva ein voluntør??? Dei gjer gratis arbeid, og er det feil, så har du iallfall prøvt. Eg har fått mykje hjelp frå frivillige 'over there'.Ei addresse er http://www.cybercomm.net/~freddie/helplist/nj.htm 'klikk' deg nedover til du ser det står Monmouth County. Visst ikkje ho kan hjelpa(ho heiter Karen Mason)så kan eg sikkert finna fleire.....Lukke til!! Helsing Mariann.PS.visst du kjenner til ein som heiter Mathias Bjerrang der oppe, så må du gjerne helsa frå ein fjern slektning på Stord(eldste dotter til Elsa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest J E Haugland

Ref innlegg nr 7830 og 12308, har hatt en stund uten videre hell, og det som kommer frem i innlegg, som nevnt i ref ovenfor er det jeg har funnet. Soeker fremdeles etter Charles sr og Carl T jr. Er det muligens noen der ute som kan hjelpe meg videre. Har skiftet bosted siden sist, men det bor gaa bra ogsaa fra Afrika, selv om jeg mangler tre bokstaver paa PC`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er liksom ikke noe mellomting med deg, enten Svalbard eller Afrika liksom :) Hehe. Jeg kan dessverre enda ikke hjelpe deg! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Jeg prover aa naa frem til Thompson familien paa en eller annen maate, og en vei som bor lykkes er via Charles sr kone, Betty (opprinnelig Betzy Josefine) hun var fra Gresvik, Fredrikstad, og hadde en stor familie. Det maa finnes noen som kjenner familien og derigjennom ogsaa kan skaffe opplysninger om hennes sonn, Carl jr og hans familie. Har forsokt mange veier nu uten aa lykkes, men kanskje noen har en smart ide. Marianne, jeg vil prove aa ringe Carl T Thompson paa tlf, kanskje jeg har flaks. Er jo ett skudd i blinde, men han er en av de faa som er oppfort uten alder. I beste fall lever Carl T jr i en alder av 87 aar. Han vil fylle 88 tett innunder jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei, eg fann dette:Thomas T. Thompson [Obituary] Brunswick Record: vol. 30 no. 36 July 28, 1932, page 2 record no.: 22736 sourcefile: 2Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

MarianneJeg har provd Karen Mason, i Monmouth County for aa faa henne til aa hjelpe, men kommer ikke frem. Vet du om det er adrforandringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.