Gå til innhold
Arkivverket

[#7830] Prøver igjen -Karl Thidemand og Thora Elise Thomse

Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Beklagar, eg kom ikkje på at det er mogeleg å søkja på 'advanced search' på Rootsweb, og også der kunna skriva fødselsdato......Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Begge Charles 'ene er intr, men jeg kommer ikke inn paa disse lenkene. Staar det noe om doedsted slik at en event kan soeke seg frem til lokalaviser paa disse stedene ? Trenger nok hjelp til dette. Internet er ikke like greit her, mail gaar bra, men andre ting kroeller seg gjerne opp. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

Hei J E Haugland. Ja dette var hva man kan kalle en laaaang tråd!Vil bare minne deg på skattelistene som ligger på nettet.Lykke til videre, hilsen G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Gudrun, de menneskene vi leter etter i denne tråden, står nok ikke i de norske skattelistene på nettet..Jan: Name: CHARLES THOMPSON SSN: 066-03-3967 Last Residence: 33167 Miami, Miami-dade, FL Born:26 Dec 1887 Died: Dec 1975 State (Year) SSN issued: NY (Before 195)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name: CHARLES THOMPSON SSN: 167-24-5587 Last Residence: 19124 Philadelphia, Philadelphia, PA Born: 4 Dec 1887 Died: Jun 1986 State (Year) SSN issued: PA (Before 195)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jeg hadde sett på ham før. Den Charles T. som dør i FL heter Charles William THompson, er iflg. døds-attest-index f. 26. desember 1888 (ja!) så jeg tror ikke han er din. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

Hei Laila, jeg synes nå i alle fall at navnet Alan Charles Thompson kunne være noe. Noen kunne jo ha kommet hjem også.! GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mnja... men, siden den yngste Charlesen vi leter etter var f. i 1915, kan ikke denne være evt. hans sønn heller. for da var (Carl) bare 6 år i 1921. (Nålevende navn skal visst ikke nevnes her heller :)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

Laila, i dette selskap er jeg en skarve amatør. Men noen ganger kan løsningen være nærmere enn en tror. Beklager navnet. :o) ,GG Ps, hva skal en med Mankell når en har Dig's debattforum.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Charles i Philadelphia er intr. Dec4 og Dec 7 kan med litt slurvet skrivning godt forveksles. En annen sak er at da Charles foerst kom til US var det nettopp til Philadelphia og det kan vaere at det var dit han dro igjen. Kona Betty ankom ogsaa til Ph forste gangen, og i en periode naar Charles sender sin intensjon om aa bli US borger oppgir han adr i Philadelphia.Er det noen som kjenner til en avis som er sentral i dette omr.? Her kan det vaere mulig aa finne en obituary. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest J E Haugland

Det var ingen ting aa finne ved soek gjennom etter eventuelle obituary. Her har det vaert soekt paa micro filmer etc i Philadelphia, PA, men uten resultat. Hva kan vaere av gode loesninger nu ? Jeg har probelemer med aa komme meg inn paa endel av lenkene hernede fra. Skulle gjerne ha faat fatt paa en frivillig til aa hjelpe etter mere opplysninger om den Charles som fremkommer i innlegg 82 paa denne siden. Kan noen hjelpe meg med dette ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest J E Haugland

Har vaert vekk fra nette en god stund, reiser i Afrika og boklansering mm. Ser at ingen har kommet inn med noe respons paa mitt siste innlegg, saa jeg prover igjen. Skulle gjerne faatt vite mere om mannen paa innlegg 82. Charles var foedt 7 Des 1887, men 7 kan jo fort bli 4. med litt uryddig skrift. Har vansker med nettkontakt en rekke steder. Kenya er ikke akkurat paa topp naar det gjelder max utnyttelse av nettverk. Hvis noen kan hjelpe meg med dette ++, saa plasser ett innlegg med e-mail slik at jeg kan dekke opp event kostnader med en slik jobb. Soeker fortsatt ogsaa etter noen som har gode kontakter m h t frivillige spes i Ph og Florida.Haaper paa hjelp ! MvhJEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest J E Haugland

Jeg blir noe masete nu, men loefter denne saken frem igjen i koen. Har faatt saa mye hjelp her tidligere, at jeg fortsatt lever i haapet om at event nye lesere kommer til og kan ha noen nye tanker og ideer.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest J E Haugland

Det har stoppet helt opp for meg. Ingen nye ting har dukket opp siden jeg var paa nettet, her. Begge mine Charles ser ut til aa vaere forsvunnet fra jordens overflate. Innlegg 82 peker paa en som kan vaere intr, men jeg klarer ikke aa komme vider via min mail her paa denne saken. Charles jr som var f i 1915, kan jeg ikke finne ut av at har dodd. Han kan jo fortsatt vaere i live i en alder av 87 aar. Er det noen som har ideer om hvordan jeg nu kan komme videre i min sokend, foer event Charles jr doer (hvis han fortsatt er i live) ? Er takknemlig for alle innspill og ideer.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Jan Erling. Visst du hadde bestilt SSDI rec. på den Charles som budde i PH, så hadde du hatt svaret no... Det er jo nokre kroner å betala, men då får du iallfall vita ja eller nei.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest J E Haugland

Har gått noen uker siden jeg prøved på litt hjelp rundt denne familien. Ser at flere som søker i USA får respons bla fra US, men oftest på engelsk. Kan det være at jeg burde gå på engelsk i min videre søken.Er det noen som har ideer til videre fremdrift, f eks e-mail adr til frivillige i USA som det kunne være gunstig å prøve. Jeg har tro på å forsøke i PH, Fl og NJ. Har dere ideer så kom igjen med innspill, tiden går og jeg er fortsatt optimist m ht Carl jr. og at han fortsatt kan være i live. JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest J E HAUGLAND

Har av flere årsaker vært borte fra nettet en god stund, men har ikke gitt opp min søken etter Charles Thidemand Thompson og hans sønn Carl Thidenmand Thompson. Det har jo etter lang tid blitt mye skriverier, og rimelig mye som en må sette seg inn i. Jeg har hatt mange gode hjelpere i denne søken, og mitt håp er at det fortsatt kan finnes noen som har kommet til på nettet eller som har nye ideer om hvordan jeg kan komme videre i min søken. Er takknemlig for all hjelp.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gisle Hersvik

Jan,Såg at du etterlyste videre hjelp på ditt 'problem', men det var mykje å lese gjennom her.Det er nok mange som kan hjelpe deg, men vil foreslå at du evt legger det du veit så langt (samtidig forklare kva du er på jakt etter) ut i et nytt tema med link til denne debatten som har foregått her.Det er også ein fordel om det er litt 'luft' i teksten slik at det er letter å få oversikt.M.v.h. Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.