Gå til innhold
Arkivverket

[#7832] Tønnes Pedersen, Christiansand.

Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Ved folketellingen i 1865, står Tønnes oppført som husfader og garverimester, 36.år fødd i Christiansand, hans kone heter Kristine Marie Jacobs. 42.år. Hvem var så disse to sine foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

I følge IGI på http://familysearch.org/ giftet de seg 7. februar 1851 i Kristiansand. Fedrenes navn stod vanigvis oppført i kirkebøkene på denne tiden. Kanskje Tønnes foreldre er Peder Tønnesen og Marthe Sørine Hansdatter. De døper (iflg. IGI) sønnen Tønnes Pedersen i Kristiansand 5. september 1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk for hjelpen Ketil, ditt funn er nok riktigt, ingen tvil om det. Far og sønn skal vistnok hatt navnene Peder og Tønnes. Jeg hadde håpet å finne denne Peder ved folketellingen i 1865, men kan ikke finne han hverken i Chr.sand eller Oddernæs.Heller ikke Marte kan jeg finne, så sannsynligvis er de døde før denne tellingen.Hadde håpet å finne deres alder i 1865. Marte Sørine var et nytt navn, men dette stemmer meget bra, jeg har notert navnet Sørine i sideslekter senere oppover, så dette stemmer meget godt. Skulle funnet ut om de egentlig kom fra Christiansand, takk for hjelpen Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peder Tønnesen og Marthe Severine Hansdatter giftet seg i Kristiansand 13. juni 1826 (fremdeles i følge upålitelige IGI). De hadde i hvert fall barna Hans Tobias (1826), Caroline (1828) og Tønnes (1830), alle født i Kristiansand. Sannsynligvis er Jens (1835) og Edvard (1837) også deres barn, begge er født i Vestre Moland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres alder (og kanskje fedre) står sannsynligvis i kirkeboken ved vielsen. Du får ta en tur på Statsarkivet i Kristiansand og sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.