Gå til innhold
Arkivverket

[#7839] Edvard Brun, 1865 Kragerød grd. Nøterøs prgj. Tjøm

Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg tar sjansen å spørre etter han her da jeg ikke helt er inneforstått med grenser Nøtterø/Tjøme. Jeg tror det skal være Tjøme, og der finnes det vel ingen bygdebok heller. Skolelærer Edvard Brun, f. Trondheim, fantes i 1865 på Tjøme sammen med kona Tina Lutzou,f. i Røken, og sønnen Jakob 1 år. Deretter finner jeg ingen av dem i 1875 og 1900. Jeg vet jeg kan lete i kirkebøkene, men jeg vil først prøve på om noen vet noe mere om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Edv. Brun, enkemann, Forh. Lærer, pensjonert, f. 1831 Sneaasen (Trondhjem)NT, bor 1900 på Sundjordet i Eidanger. Her bor også datteren Emilie, ugift, f. 1867 i østre Aker.MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

De står ikke omtalt i Lorens Bergs bygdebok for Tjøme (1920). Boken omfatter hovedsakelig gårdsslektene fram til 1870, mens på Kråkere bodde det hele 24 familier i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takker, dette hjalp. Tenkte jo ikke på å forkorte fornavnet hans. Det stemmer nok også med en vag opplysninger jeg hadde om at navnet Porsgrunn var blandet inn her. Ellers så ser det da ut som om ekteparet bodde i Ø.Aker i 1867. Så ville jeg spørre om opplysningene fra Sundjordet i Eidanger er hentet fra bygdebok, eller om det finnes bygdbok for den gården. Jeg lurer på om det kanskje står mere der om familien, evt. flere barn. Alt er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Opplysningen om Edv. Brun på Sundjordet er fra folketellingen 1900, som det fremgår av mitt forrige innlegg. Det finns bygdebok for Eidanger, men jeg har den ikke for hånden. Kan lånes på nærmeste bibliotek. Lykke til. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.