Gå til innhold
Arkivverket

[#7845] Døde etter år 1900

Gjest Marita Bårdsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Bårdsnes

Tipp Oldefaren min (Iver Olaus Petersen,f.1850, Hitteren) døde etter år 1900. Han bodde i Trondhjem, Myhres gade 17. i 1900-tellinga.Er det noen som vet hvor jeg skal lete for å finne døde i Trondhjem etter år 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Sissel

Viss du har muligheten til å besøke et statsarkiv har de mye informasjon der som kanskje kan være til hjelp for deg.Ellers så kan det være en annen ide å ta direkte kontakt med prestekontoret der personen døde. Jeg hadde en lignende forespørsel til et lokalt prestekontor for å få vite en vielsesdato som var etter 1900. Oplevde i allefall at de var veldig hjelpsomme og gjorde oppslag for meg i kirkeboken siden den fremdels var av så ny dato at den ikke var innlevert Statsarkivet.Du har kanskje prøv å søke i denne linken som er over endel døde i norge ? 1947-1999 - (1993 -1999) Lenke Ann-Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Olav Hagen

Du kan prøve å lete i adressebøkene for Trondheim by. Jeg tror de finnes bare på statsarkivet i Tronheim. Jeg fant min tipp-oldemor i 1900 tellinga og fulgte henne fra 1900 til 1932 det året hun døde. Det er bare i byene det er slike adressebøker for hvert år. Det er nesten som en telefonkatalog.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.