Gå til innhold
Arkivverket

[#7847] Foreldre til Henrik Nilsen (Skjold), f. ca. 1800 K

Gjest Wenche Schjoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Schjoll

Hei, Jeg er på jakt etter opplysninger om min tipp tippoldefar. I FT 1865 finner jeg han på Korpemoen, Kongsberg oppgitt til å være født i 1801 på Kongsberg, gift med Marie f.1802 i Sandsvær. Har fått oppgitt at de er benevnt i Sandsværkboka bind 8 under Landsverk gnr 108, da er Marie blitt til Anne Marie Monsdatter. De har barna Nils f. 1834 og Ingeborg f. 1835. De fikk i alle fall en sønn til Morten, f. 1845.Har prøvd FamilySearch for å finne ytterligere opplysninger. Finner en Henric Nielsen, f. 24.9.1801, døpt 4.10.1801 med foreldre Niels Andersen og Magrethe Christopersdtr fra Modum, Buskerud. Er usikker om dette er mine aner. Er det noen som evnt. kan hjelpe med oppslag i aktuelle kirkebøker?mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest Robert L. Evensen

Hei Wenche,Unfortunately I do not understand Norwegian, but I see you are interested in the Schjoll family in Kongsberg. I am also tracing the descendants of Morten Henriksen Skjold and his wife Tomine Maren Thoresen. They moved to Oslo around 1872 and had six children, Hanna, Johann, Hagbart, Ingvald, Waldemar, and Henry Fritjof Martin.Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Schjoll

Hei Robert I'm trying to send an answer to your mail to me, but my mailserver return a message saying that your address has fatal errors. If you have another mail address please send a message to me so that I can send my reply.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert L. Evensen

Hei Wenche, I will send another address where you may reach me. Thanks for your message.Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.