Gå til innhold
Arkivverket

[#7848] Et fattig lik....

Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Min tippoldefar døde 26 år gammel i Bragernes (Drammen) i 1874. Under hans navn står det "Fattig lig". Vet noen hva dette betyr? Jeg tror kanskje det betyr at fattigvesenet betalte for begravelsen. Eller kanskje det betyr at han, mens han levde, hadde mottat understøttelse av fattigvesenet. Men jeg vet ikke sikkert. Jeg regner med at det var en "god" grunn til at denne kommentaren sto å lese i begravelseslistene. Takk for alle innspill !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Tror han skulle i "Fattigjord" /"Frijord" Sitter med tegning av Vor Frue Kirkegravlund ,oppmålt i oktober og november 1869 av graveren. Der er oppmålt 6 paraseller og på dei forskjellige er der påført-6 dalers jord,frijord 4 ortsjord og 8 ortsjord osv. Der er sikkert noen som kjenner bedre til dett en meg,håper på flere innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.