Gå til innhold
Arkivverket

[#7856] Aminda Constance f. 02.02.1891 i Brønnøysund

Gjest Bjørn Skogli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Jeg leter etter foreldrene til Aminda Constance f. 02.02.1891 i Brønnøysund, evt. i en av nabokommune, men mest sannsynlig i Brønnøy. Hun døde 06.04.1988 i Drammen, da med etternavn Martinsen. Som ugift kalte hun seg Eliassen, muligens kan dette opprinnelig ha vært Eliasdatter. Det kan også tenkes at et annet patronym kan ha vært brukt i enkelte sammenhenger, dvs. det er ikke sikkert at faren het Elias. Jeg finner et par Aminda Eliassen i Nord-Norge i FT 1900, men fødselsårene stemmer ikke. Datoen 02.02.1891 er hentet fra en skifteattest, og burde i utgangspunktet være mer pålitelig enn alder/ f. år oppgitt i folketelling.Er det noen av dere som vet noe?Takknemlig for svar, mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei Bjørn. Du finner også ei Konstanse Eliasen f. 1891 i Hadsel, på gården Froskeland Bjørndalen i Hadsel komune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei Magne!Takk skal du ha! Du fikk meg til å søke etter Konstanse f. 1891, og dermed fant jeg Konstanse Elliassen f. 1891 i Hemnes på et barnehjem i Brønnøy. Jeg trodde jeg hadde sjekket alle på dette fornavnet, men der tok jeg visst feil... Samme sted bor Marie Eliassen, det kan være moren, hun het sannsynligvis Marie Kristense, men er bare kjent som Nilsen av Aminda Constances etterkommere. Dette var interessant, igjen mange takk!Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.