Gå til innhold
Arkivverket

[#7873] Hvem var John Olsen Verregjerdet ??

Gjest Aud Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Nilsen

John Olsen Verregjerdet og Anne Johannes(dtr)sen var foreldre til Ludvig Edvard Johnsen.Etter kirkeboken for Lade kirke, f. 20.07.1859 (uekte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Nilsen

Takk for opplysningen, men det vet jeg. Det jeg er ute etter er når Jon Olsen Verregjerdet ble født og døde. Det samme gjelder Anne Johannesen. Disse to er mine tippoldeforeldre. Det jeg et er at Ludvig som var dere uekte barn ble plassert i pleie hos Peder Johannesen på Hitra, Sør-Trøndelag, hvor han vokste opp. Han hadde visstnok en søster Charlotte som utvandret til USA. -Takknemlig for alle opplysninger. Aud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Kanskje Peder Johannesen på Hitra er bror av Anne? Han er født i Froens prestegjeld. I Strinda 1865 finner vi en Anne Johannesdtr., f. i Froen og gift med Georg Olaus Nilsen. De har en datter født på Hitra i 1863...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Anne Nilsen, f. Johansdatter, finnes som enke i 1875 i Strinda med 6 barn. En av døtrene heter Charlotte Evrine (f. 1867). Anne skal være født 1837 i Frons Sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.