Gå til innhold
Arkivverket

[#7878] Tine/Trine Marie Olsd., Sandsvær f. 1871


Gjest Jeanette Kleve
 Del

Recommended Posts

Gjest Jeanette Kleve

Ved fødselen til nevnte person står det: Tine (Thea)Marie - Thea var overstreket og i (). Foreldre var Ole Anstensen Klokkerud og Karen Olea Olsd., bosatt på Finneplads. Ved ft. 1875 finner jeg henne igjen på samme sted, men da heter hun Trine Marie.Senere kan jeg ikke finne henne. Jeg har lett etter henne som konfirmant og død (før konf. tid) i Sandsvær, men uten resultat. Kan heller ikke finne henne død eller flyttet i Bygdebøkene for Sandsvær.Vet noen hvor hun befant seg? Hvor var hun på ft. 1900?Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje hun har giftet seg og endret navn. Du finner f.eks: Kongsberg Marie Hans. f. 1872 Sandsvær gm. Julius Hans. f. 1875 Larvik. Hof i Vestfold Gran søndre Andreas Klausen 1869 gm. Maire Olsdt. 1871 Sandsvær. Stokke i Vestfold Sigvard Zakariasen f. 1870 Horten gm. Marie Zakariasen 1872 Sandsvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei Jeanette -En kandidat er vel også Trine Johansøn f. 1870 på Sandsvær.Ved folket. 1900 er hun bosatt på Vesleeng, Ytre Sandsvær, gift med den svenskfødte Frans Johansøn, så her er det jo tydelig at mannens etternavn er blitt tatt i bruk. De har barna Johan og Kristian.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette Kleve

Takk for innspillene. Trine Johanssøn på Vesleeng er sjekket ut av saken. Der var jeg i kirkebøkene og så på giftemålet.Det som er litt rart er vel at jeg ikke kan finne henne konfirmert. Det kan jo selvfølgelig hende at hun flytte før hun konfirmerte seg, men jeg ville kanskje tro at hun hjalp moren sin, som ble enke i 1879. Jeg vet faktisk ikke når det var naturlig å flytte fra foreldrene sine på den tiden. Men var ikke 13-14 års alderen litt tidlig?Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei igjen Jeanette -Har du sjekket dødsfallsprotokollen, eller eventuelle skifter etter hennes foreldre?Her bør du kunne få svar om hvor hun oppholdt seg, om hun var i live da.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette Kleve

Hei igjen.Nei, dødsfallsmeldingene er ikke sjekket opp, men det skal gjøres. Jeg har ikke mulighet til å dra på Statsarkivet før i morgen kveld (det er jo sååå lenge til). Håpet derfor at noen kunne hjelpe meg i mellomtiden.... :-) Takk for all hjelp ihvertfall.Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jeanette Kleve

Jeg prøver meg på denne saken igjen...Jeg har nå sjekket dødsfallsmeldingene for foreldrene. Ved farens dødsfall i 1879, står hun nevnt. Men ved morens bortgang i 1899 er verken hun eller noen av de andre barna hennes (fra første ekteskap) nevnt!Vet noen hvor hun kan befinne seg???Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.