Gå til innhold
Arkivverket

[#7889] Louise (Lauritsdtr.?), f. i Drammen (Strømsø/Tange


Gjest Robert Chr. H. Skogly
 Del

Recommended Posts

Gjest Robert Chr. H. Skogly

Jeg har en Louise, visstnok f. 22.1.1864 "i Drammen" (Strømsø el. Tangen; ikke gjenfunnet på Bragernes), som ble g.m. Hans Christian Halvorsen (fra Bjergfjerdingen i Drammen). Paret var senere bosatt i Kristiania (ca. 1888-1917) og Bærum.Kanskje var Louise datter av Laurits Knudsen og Andrine Johannesdtr., bosatt ved Tangen(-sgade) fattighus både i 1865 og 1900? Laurits var "sindsvag fra sit 24de Aar". Han skal være f. 1827 i Drammen, mens Andrine var enten født i Lier (ca. 1828?) eller i Drammen (1831, iflg. ft. 1900). Disse hadde også (ihvertfall) Marie (10 i 1865), Christian (8 i 1865), Hans (4 i 1865). Noen som vet noe om denne familien eller kan gjøre etpar oppslag for meg? Mvh. RC (rc@heimr.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Jacobsen

Jeg har slået op i STRØMSØ Kb. og fundet Lovise, født 26.2.1864, døbt 1.5 Forældre: matros Laurits Daniel Knudsen og kone Andrine HELGESDATTER (det står der), Tangen. Faddere: Enken Johanne Andersen, pige Josephine Jonasdatter, Konrad Nielsen, Ingebret Olausen, Sev. Larsen.Hans, født 5.6.1860, døbt 29.7 Samme forældre Faddere: Enke Johanne Andersen, pige Pouline Lovise Larsen, Lars Frederiksen, handelsbetjent Hans Fischer, kontorist N.T. Tovsen.Marie og Christian står der ikke, men familien er måske først kommet senere.Håber du kan bruge dette. Venlig hilsen Anni Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Chr. H. Skogly

Det er klart jeg kan bruke dette! Hjertelig takk!Jeg var forøvrig unøyaktig mht. til Andrines patronym: I 1865 opplyses hennes 'etternavn' som "f. Johannes.", og jeg sluttet av dette at dette skulle være 'Johannesdtr.' Det er vel således mer nærliggende å anta at hennes far var en viss Helge Johannesen (?). Forøvrig var datoen 22.1.1864 hentet fra en bibelinskripsjon, som er antatt ført i pennen av d.s. Louise! Takk igjen! R.C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.