Gå til innhold
Arkivverket

[#7892] Finnes det en løsning ? Rasmus Olsen....


Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Rasmus Olsen var fra Lenvik i Troms. Han var gift med Ingeborg Anna Erichsdatter født ca. 1793, Lenvik. De hadde 5 døtre: Ovidia Leontina f. 13.08.1825, Christianne Olea f. 19.05.1823, Antonette f. 24.06.1827, Ingeborg Randine f. 24.03.1831 og Ovedia Johanne f. 16.05.1834.Rasmus Olsen døde sannsynligvis 2 juli 1850, 61 1/2 år...?Jeg har problemer med å finne foreldrene til Rasmus Olsen. I dåpen til døtrene hans er brødrene til Rasmus Olsen Hvitfelt nevnt. Er min Rasmus Olsen egentlig Rasmus Olsen Hvitfelt ?? Og dermed sønn av Ole Olsen Hvidfeldt og Boletta M. Christophersdatter ?Jeg blir kjempeglad for respons på dette !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Det er en Rasmus Andreas Olsen døpt 09.09.1792 i Lenvik, Troms. Foreldre er Ole Olssen og Bol Christophersdr. Søsken er Enoc Martinus døpt 01.05.1791 og Hans Ole Ingebrigt døpt 27.04.1794. (Kilde: Scandinavia Vital Record Index CD). Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Ingeborg Anna Erichsdatter Kiergaard døpt 11.08.1793 i Lenvik. Foreldre er Erich Sidenius Kiergaard og Lisbeth Olsdr. Du finner familien i 1801-tellinga for Lenvigs under gården Bukskind. Likeså finner du Rasmus Andreas' familie under gården Løghelle Finn. Men, jeg vet IKKE om det er denne Rasmus du søker etter, eller om det er den rette Ingeborg Anna jeg har nevnt her. Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei ! Og tusen takk for hjelpen ! Jeg har funnet flere Rasmus Olsen, uten å vite hvem som er den rette.. Den Rasmussen som du nevner er kanhende han jeg leter etter. Barna til min Rasmus var nemlig født på Løghelle Finjord. Så var det bare å finne en bekreftelse på at dette er den rette mannen...Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei Liv ! Takk for svarene ! Ja det er flere av Ingeborgene.. Men jeg tror at min Ingeborg er hun som har Eric Sedenius Jørgensen som far. Rasmus og Ingeborg har blitt litt av et hodebry..Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.