Gå til innhold
Arkivverket

[#7907] Hedmark (Stange?)

Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

Hei!Er det noen som sitter med info om nedenfornevnte par (mine 4.tipp oldeforeldre) og som kan suplere meg med data over deres foreldre o.l.Erik Mogensen Hammerstad født 1744? gm omkr 1744 Berte Johannesdtr. Berg født 1720.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

I Stange-boka, Vestre Hammerstad finner du: Berte, dpt. 18.08. 1720 var fra Berg Ø. i Stange.Hun giftet seg 18.11.1744 m. Erik Mogensen (1714 - 16.07.1788) Jeg har desverre bare en papirkopi av denne siden (678) liggende; jeg får ikke med hele sammenhengen i anetavlen videre. Du finner/får tak i Stangeboka på et bibliotek. Da er det i de fleste tilfelle greit å spore slekter fra gard til gard (det står lite om husmannsbruk - men på 1700-tallet hadde antallet på disse enda ikke eksplodert.Lykke tilTor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei og mange takk for svar / hjelp.Ja jeg må nok låne boken fra Stange ser det ut til.Men uansett takk for ett spor jeg kan følge.(Til Tor): Jeg er også medlem av Vest Oppland Hist.lag. :-)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.