Gå til innhold
Arkivverket

[#7913] Hvem var foreldrene til Mathea(Matea) Kristiansd.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Mathea Kristiansd.eller Karen Mathea som hun egentlig heter, giftet seg med Nikolai Olsen i Søndre Land kirke 14.jan.1866. Folketellingen for Søndre Land forteller at Nikolai og Mathea står oppført på gården Bratland i Søndre Land, hun 20,år han 28år. Nikolai var fødd 2.februar 1838. Dersom noen kunne gi meg ett spor om hennes foreldre, tydeligvis fra Søndre Land, hadde jeg blitt glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Det skal vistnok ikke vere enkellt dette, det har jeg skjønnt etter mange år. Folketellingen for 1865 for Søndre Land, har endel som heter både Christian og Kristian. Jeg har dvelet litt ved Kristian Nielsen som var logerende Hjulmaker g.40 år kone ved navn Berit Johnsd. 38.år. Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Jeg finner en Karen Matea Kristiansdatter født 1856. Det blir jo rundt ti år feil, men hvis årstallet er feilinnført, og om stedet eller gården Rognholdthagen i Torpa (1865) sier deg noe, så kan det jo være henne. Hennes mor er Kristiane Kristiansdatter og faren altså Kristian Nilsen. (Familys. - Indiv. Rec.)Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Denne Karen Matea som Familis. Indiv. Rec. har registrert er bosatt på Ragnholdthagen (Søndre Land) ved ft. 1865, og er da oppgitt til å være født i 1857, så henne kan vi bare glemme, men farsnavnet du fikk først er sikkert rett.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ja jeg såg også denne Karen Mathea, og lurte på om det var en skrivefeil, nå er det vell mere skjelden at det er feil i ft.sammenlignet med kirkebøkene. Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Torleif Odland

Jeg roter forsatt rundt, i håp om å få et tips om min oldemor Karen Mathea Christiansdtr, og hvem hennes far og mor var. Det siste tipset jeg har fått er at hun kommer fra Norbyeie, sansynligvis fødd der.Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

For ikke å blande kortene, så er hun nevnt som både Kristiansdtr. og Christiansdtr. Født enten 1845 eller 1846. Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.