Gå til innhold
Arkivverket

[#7915] Abigael Olsen Lunde f. i Bjerkrheim Rogaland

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

Abigael er født 15/5 1853-1929. Hennes navn står på gravstenen til Anna Tharaldsen f. 26/6 1878 i Bjerkrheim og hennes mann Tharald Gunerius Tharaldsen 28/9 1874 i Arendal. Jeg finner en Abigael Olsdatter 13 år og uekte barn i 1865 på gården Vindingsland, og i 1900 en med samme navn gm Jakob Landsdal. Problemet er at jeg ikke finner bevis på at Anna Tharaldsen er datter til Abigael, hverken i kirkebøkene eller ft.1900. Jeg finner heller ikke Tharald i ft 1900. Kan de begge ha bodd i Siredalen og være 2 av de 1644 navn som mangler i 1900 tellingen? De fikk det første barnet i 1904.Finnes det noen bygdebøker for området? Hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Abigal er ikke å finne under Lunde i Sirdalsbøkene.Der er "fete" bøker for Bjerkreim-minst 3 store bind-kansje fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Dessverre, den Abigael Olsdatter som bodde på Vinningland i 1865, var født 23.8.1852 i Brattebø, Bjerkreim, og døde 15.8.1923. Hun var gift med Jacob Gjermundson Landsdal i Bjerkreim, og fikk barn nokså jamt i den tiden da Anna Tharaldsen og Tharald Gunerius Tharaldsen ble født. Abigael Olsdatter står omtalt flere steder i Bjerkreimboka I.Som du forstår, har jeg Bjerkreimbøkene, som er riktig gode. Hvis du har flere opplysninger, kan jeg slå opp. Vet du mer om Anna Tharaldsen, og hvor i Bjerkreim hun kom fra? Jeg ser ikke andre Abigael som passer i Bjerkreim ut fra folketellingene.Hilsen fra Jon Anjer, anjer@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.