Gå til innhold
Arkivverket

[#7916] Johan Ludvig Larsen (Bjørnerud?), Aker


Gjest Wenche Schjoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Schjoll

Kan noen hjelpe med opplysninger om Johan Ludvig Larsen født i Aker. Vet ikke hvor tid han ble født, men sannsynligvis mellom 1870 og 1880.I følge min avdøde svigermor het det seg at de hadde skiftet navn fra Bjørnerud til Larsen pga Bjørnerud-mordene i Aker. Har funnet ut at dette skjedde i 1876 på en gård som het Bjørnerud i Aker. I 1865 bodde det bl.a. en Lars Jensen, 23 år på gården. Lurer på om han evnt. kan være Johan Ludvigs far, men klarer ikke å finne han igjen i FT 1875/1900.Johan Ludvig ble gift med Magdalene Olsen (mangler opplysninger også om henne) trolig i Oslo rundt 1900. De fikk barna Marie Louise, Eilif, Frank Lorang og Randi Juliane (f. 17.10.1908).Takknemlig for alle opplysninger og hint for å komme videre i letingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Du kan lese litt om bjørnerudmordene og familien til Lars Jensen på denne internettsiden (søk på Bjørnerud ved hjelp av søkefunksjonen i nettleseren):Lenke.Dessverre får du ikke der noe svar på om Lars Jensen var faren til Johan Ludvig Larsen. Men hvis han var det, så kan det være den aktuelle familien som bodde på Karlsrud under Søndre Dal (169/1) i Aker i år 1900. Både Karlsrud og Bjørnerud ligger i det som i dag er bydel Søndre Nordstrand. I så fall kalles Johan Ludvig bare for Ludvig, og alderen til Lars Jensen stemmer ikke helt, men det kan godt være denne familien likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Schjoll

Tusen takk for tipset. Det var den artikkelen jeg også hadde funnet ang. Bjørnerudmordet.Forøvrig tror jeg godt det kan være den riktige familien. Jeg får prøve å sjekke dette nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.