Gå til innhold
Arkivverket

[#7924] Vestheim gård, Stabekk, Akershus

Gjest Else-Marie Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Else-Marie Aas

Gårdsnr. 19, br.nr.9 Dette fant jeg i et dødsbo til Carl O. Aas mai 1924. Han hadde da leid det ut til sin svoger Anton O. Aas som deretter kjøpte det fra dødsboet. Et sted ble Vestheim nevnt som ¨Cafè¨. Anton solgte stedet ganske fort igjen.Er det noen som har opplysninger om gården og disse 2 familiene. En datter til Anton ble nevnt i 1925 - gift med gartner Morten Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vesthem gård ligger u/Nadderud gård. I 1900 bodde det en Oluf Vogel der. Ellers mener jeg at jeg i ca. midten 1950 årene var på juletrefest der. Jeg vet ikke hva slags sted det var, men har alltid innbilt meg at det var et samfunnshus e.l. Huset som ligger mellom Bjerkelunden og Trøstheim ligger der enda om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

For øvrig anbefales hefteserien 'Husmannsplasser i Bærum' (tar for seg både store og små bruk), som er tilgjengelig på hovedbiblioteket på Bekkestua. Der kan du også studere alle årganger av Asker og Bærums Budstikke på mikrofilm.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.