Gå til innhold
Arkivverket

[#7927] Arne Olsen , Lund i Rog.


Gjest W.E Østbø
 Del

Recommended Posts

Gjest W.E Østbø

Arne Olsen,f.1849 G.m. Ingeborg Berntsdtr.f.ca.1860 i Lund, kan noen hjelpe meg med hvor Arne Olsen kommer fra og eventuellt når han døde? De hadde to barn, Gabrielle f.1885 og Arne Johan,f. 12/5-1888. Jenta fant jeg i Tysvær på 1900 t., gutten finner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annette Bokneberg

Finner familien til Ingeborg i Bygdebok for Lund under gården Surdal: Ingeborg er der f. 7.2.1860 gift 1 g. 19.11.1880 m. Arne Olsen GRUE. g. 2.g. 2.9.1895 m. Hans Ole Olsen, Baker, Stavanger.Det er dessverre alt som står om dette paret i Surdal. Etternavnet Grue sier meg heller ingentingAnnette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest W.E. Østbø

Arne Olsen Grue er min tipp-oldefar, kan Grue bak navnet bety stedet han er født?(eller kommer fra?) Jeg finner hverken han eller sønnen Arne Johan, de er kun nevnt i bygdebok for Lund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Du får ta deg en tur til Statsarkivet i Stavanger,der har dei kirkebøkene for Lund. Det er jo ikke lange veien for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest W.E. Østbø

jeg prøver meg igjen med denne saken ,og håper noen kan hjelpe meg. Dette er min mors Morslekt som jeg heller ikke viste mer om enn at de stammet fra Norge, men fant dem etter å ha pløyd mange bygdebøker. Gabrielle var min oldemor, så henne vet jeg endel om, men ikke hvor hennes bror og foreldre ble av, eller hvor hennes far stammet fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei. Har du forsøkt å søke på Family search ? Jeg så at vielsen 19.11.1880 i Lund var kommet med der. Jeg søkte bare litt videre og fant: to Arne Olsen f. h.h.vis 1855 og 1854(ikke din Arne) med far h.h.vis Ole Olsen og Ole Henriksen reg. der. Begge gift med Anne Olsdtr. h.h.vis 1.2.1877 og 13.7.1879 med adresse Grue Hedmark. Kanskje du kan lete videre på Grue i Hedmark ? Lykke til mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.