Gå til innhold
Arkivverket

[#7928] Ole Knutson og Maren Torgersdotter - gifte i Eneba


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Ole Knutson frå Korsveien under Bøhler og Maren Torgersdotter frå Bøhler gifte seg i Enebakk6.2.1810. Dei fekk to born:* Anna Olsdotter, f. 1810* Christian Olson, f. 1812Maren vart enkje og gifte seg att i Aurland i Sogn 5.6.1816 med Ole Sjurson Breisnes, døypt i Aurland 29.10.1785.Ole Sjurson og Maren flytte 1821 til ein husmannsplass i Kinserdalen under Urnes i Hafslo (Luster) og budde der resten av levetidi. Dei fekk seks born i lag.Men kan nokon fortelja meg meir om opphavet til Maren Torgersdotter og første mannen Ole Knutson? I 1801 finn eg ein husmannsson Ole Knutson under Bøhler nordre i Enebakk, 13 år gamal, son av husmann Knut Olson og Ingeborg Christophersdotter.Eg finn ikkje noki Maren Torgersdotter i Enebakk, men i nabosokni Ås finn eg døypt 19.10.1788 ei Maren Torgersdotter som dotter av Torger Amundson og kona Anna Erlandsdotter, visstnok busette på Hallangen i Frogns sokn (no Frogn kommune).Kan nokon hjelpa meg med fleire opplysningar om denne huslyden frå Enebakk som ¨forvilla seg¨ til Sogn?Hjarteleg takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fra Enebakk bygdebok II s. 198, Korsveien under Bøler: KNUT OLSEN ca. 1750-1809, g m Ingeborg Kristoffersd. f ca. 1752, var husm. i 1801. Barn: Anne, g 1801 m Halvor Halvorsen Prestegarden, Ola f ca. 1788, se neste, Mari f ca. 1792, Johanne f ca. 1796. Sønnen tok over: OLE KNUTSEN f ca. 1788, g 1810 m Mari Torgersd. fra Bøler. Barn: Anne f 1810, Christian f 1812. Enebakk kirkebok nr. 4, ”Lyst for og ægteviede” 1809 nr. 20: (Lyst for) d. 19de Novb. Ungkarl Ole Knudsen Korsveijen under Bøhler og Pigen Maren Torgersdr. Bøhler. Caut: DHr. M. Oppegaard og Hansen. Naar viede: d. 6te Febr. 1810. Enebakk kirkebok nr. 4, Fødte og Døbte 1812 nr. 48: Født d. 17de (Oct.) Døbt d. d. Christian Hj.d. barn. F: Ole Knudsen og Maren Torgersd. Korsveijen und. Bøhler i Df*. S: Thore Gulhoug, Anders ibid. Anne og Hans Fosser, Mari Ringstad. (* Det er ikke Bøler i Dalefjerdingen, men i Kirkebygda. Presten må ha tatt feil. Det står et kryss i margen. Døde barnet? Ja, se nedenfor.)Enebakk kirkebok nr. 4, Døbte 1810 nr. 21: Daabsdatum: Junii 3de. Anne. F: Ole Knudsen og Maren Torgersd. Korsveijen und. Bøhler. S: ?* Oppegaard, Jf.? Schou, Wilhelm Krogstad, Halvor Fjeld og Anders Bøhler. (* Umulig å lese fornavnet.) Fra Enebakk bygdebok II s. 151, Dammerud under Enebakk prestegård: OLA KNUTSEN, g m Mari Torgersd., var i Korsveien u. Bøler da sønnen Kristian ble født i november 1812, men i Dammerud da Kristian døde i april 1813. Jeg finner ikke Ole Knudsen død i Enebakk. Når døde Maren Torgersdatter og hvor gammel var hun da?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Takk, Laila, for eit særs interessant svar på spørsmåli mine om Maren Torgersdotter og første ekteskapet hennar i Enebakk. Dette er jamen interessant!For å svara på spørsmålet ditt: Maren Torgersdotter (som konsekvent heldt på namneformi Maren ogso etter at ho flytte til Sogn, i motsetnad til Mari eller Maria, som er vanleg her), døydde i Kinserdalen i Hafslo 3.10.1850, 62 år gamal. Denne alderen må vera nær sanningi skal me døma etter borni som Maren fekk. I ekteskapet med Ole Sjurson fekk ho seks born, den yngste i september 1828. Eldste dotteri Ingeborg Marie vart døypt i Aurland alt 16.7.1815, nesten eitt år før Maren og Ole Sjurson gifte seg. Ein eller annan stad er Maren Torgersdotter omtalt med namnet BØE, utan at me kan sjå nokon &umlheimel¨ for dette namnet i Sogn. Truleg hadde ho namnet med seg frå Enebakk(?).Når det gjeld dei to borni etter Ole Knutson og Maren Torgersdotter i Enebakk, syner FamilySearch at:* Anna Olsdotter vart døypt 3.6.1810, og at* Christian Olson var f. 1.11. og vart døypt 17.11.1812.Denne datoen på Christian stemmer ikkje med kva du seier om at han var fødd 17.10. Kva er rett?Har du ein nøyaktig dødsdato for Christian? (eller gravferdsdato?)So vidt eg oppfattar meldingi di, fins det ikkje nokon nøyaktig fødsels- eller dåpsdato for Ole Knutson kring 1788? Manglar kyrkjeboki?Det ser elles ut til at bygdeboki for Enebakk ikkje har noki meining om opphavet til Maren Torgersdotter. Kva seier du, Laila?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Enebakk kirkebok nr. 4, døde og begravne Mandkjøn 1813 nr. 9:April 11, Barnet Christian Olsen Dammerud und. Præsteg. ½ Aar.Datoene for fødsel og dåp er rotete ført i kirkeboka, så det er ikke så godt å si hva presten egentlig har ment, det er gjentakelsestreker osv., - jeg oppfattet det som 17. okt, men jeg ser nå at det kanskje kan oppfattes som 17. nov. også.Når det gjelder Ole Knudsens dåp, tror jeg at det må være Knud Møllerstuens Ole, døpt 12. jan. 1788, men jeg har ikke funnet noe bevis for at Knud Møllerstuen er den samme som Knut Olsen på Korsveien. Fadderne er Kari Bekkensteen, Mari og Leene? Børther, Arne Bekkensteen, Christopher Furuebraaten?(Det er vanskelig å lese her, men hvis det står Furubråten, så er det min tipp-tipp-tipp-oldefar som er fadder.)Det er døpt en Maren Torgersdatter i 1791. men det er vel litt sent. Jeg har ikke funnet noen andre i passende alder, men jeg kan jo ha oversett noen.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lars E. Øyane

Maren Torgersdotter synest framleis vera eit stort problem. Ho ser ikkje ut til å vera fødd i Enebakk, og eg trur framleis at ho kan vera identisk med den Maren Torgersdotter som vart døypt i Ås 19.10.1788. Foreldri hennar var Torger Amundson og Anna Erlandsdotter, visstnok busette på Hallangen i Frogn.No syner det seg at Torger Amundson og Anna Erlandsdotter var ein svært so 'mobil' huslyd. Dei gifte seg i Vestby 18.3.1775 og fekk først fire born i Vestby og deretter tre born i Moss før Maren som åttande og truleg yngste barnet vart døypt i Frogn/Ås:* Anna Marie Torgersdotter, døypt i Vestby 25.5.1775* Johanna Torgersdotter, døypt i Vestby 9.10.1776* Anna Torgersdotter, døypt i Vestby 11.7.1779* Elen Torgersdotter, døypt i Vestby 30.12.1781* NN Torgerson, døypt i Moss 2.12.1784* NN Torgerson, døypt i Moss 3.3.1786* Amund Torgerson, døypt i Moss 14.4.1787* Maren Torgersdotter, døypt i Frogn, Ås 19.10.1788Kjelde for desse opplysningane er FamilySearch.Er det nokon som veit noko om denne huslyden?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Lars E. Øyane

Det er no dags å henta fram att dette gamle tema frå 2002 etterdi manuskriptet mitt for denne delen av bygdi no skal gjerast ferdig.Eg er ikkje komen noko lenger når det gjeld opphavet til Maren Torgersdotter, so spørsmåli frå 2002 står like opne no som dei gjorde den gongen...Men kanskje er det kome til ny ekspertise på dette området som kan hjelpa meg vidare?Eg takkar so mykje for alle gode tips og lever i voni...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Skifte etter Torger Amundsen på Hallangen søndre 1790, Follo sorenskriveri, skifteprotokoll nr. 10, folie 66 og 154b.Stervboenken Anne Erlandsdatter og barna:1, eldste datter Johanne Torgersdatter, 12 år. 2, andre datter Anne Torgersdatter, 9 år. 3, tredje datter Ellen Torgersdatter, 7 år og som var vanfør og ”ganske lam i arme og hender” fikk 50 rd fra boet. 4, fjerde datter Maren Torgersdatter, ½ år.Har notert ved navnet til Maren Torgersdatter: Nore i Rygge, Østfold. Tror skiftet gir nærmere opplysning om den siste opplysningen.ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.