Gå til innhold
Arkivverket

[#7963] Bent Anstensen Svarder

Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Søker min tippoldefar Bent Anstensen Svarder født ca. 1778. Han gifter seg i Land i 1819 med Christine Halvorsdatter. Det jeg lurer på er hvem dette er. Hvem er foreldrene hans, og hvor er han født? Jeg kan ikke finne ham i folketellingen for Land i 1801, og ikke født i Land. Tar gjerne i mot all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg har endelig fått sjekket bygdeboka for Land, og funnet ut at han ikke er født der, eller har foreldre der. Jeg lurte litt på en Ansten i Nordsinni, men har nå fått bekreftet at han ikke er aktuell. Hvor er egentlig Bragernes? Finnes det kirkebøker for området eller avskrifter noenlunde tilgjengelig? Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bragernes heter i dag Drammen, Buskerud. Det finnes kirkebøker for Bragernes, og om jeg ikke husker helt feil er kirkebøkene(filmene) ikke spesielt vansklige å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.