Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8095] Garden Vaxstaule, Hamre?

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I forbindelse med et giftemål i Hamre 28.6.1807 har jeg kommet over gården Vaxstaule. Jeg har ikke klart å finne ut hvilken gard dette er.Personen det gjelder er en Ole Andersen som gifter seg med Kari Joensdtr. Hilland.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/94042-8095-garden-vaxstaule-hamre/
Del på andre sider

Gjest Per Ølstad

Hei Heidi, Gården Wagtskiold i Sæbø i Manger har svært mange forskjellige skrivemåter. Hvis du søker på 1801-tellingen for Manger, vil du finne en 20 år gammel Ole Andersen på gården Wax Tiold. Kanskje det er han ? For Manger finnes mye kirkebok-data på DA; meget bra arkiv. (Jeg har selv aner fra denne gården) Mvh Per Ølstad

Gjest Bente Kopperdal

I privatarkivet til R. Sæbø (på Statsarkivet i Bergen) fann eg at Ole Andersen Vågstøl som vart gift med Kari Joensdtr Hilland var son av Anders Pettersen og Marta Olsdtr Vågstøl. Ole vart døypt 13. februar 1781.Garden Vågstøl i Sæbø i Manger vert også kalla Vaktskjold og Vågstaule.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.