Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8110] Peder Didrichsen 1654-1689 Lunde i Jølster

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Nei, men om du ikkje har funne det ut, trur eg foreldra til Peder var Didrik og Kari Lunde. Du finn dei i dagboka til han Nedrebø på SAB si avskriftside. Peder vart der omtala som ein ung og stillfaren kar då han døydde.

Gjest Jørn Herstad

I mine slektsnotater er Bård og Peder sønnesønnene til Per Didrikson Lunde .Min 4xtippoldefar var ;Peder Pederson ' Dvergsdal / Veiteberg (5)-Torestova ', født LUNDE( 1687 -1751 )gift 1x med;Gardenke Kristi Sjursdtr. på Veiteberg (5)Hun døde i 1734 - barnløs.Peder giftet seg så i 1735 med Aagate Eriksdtr. Klakegg , født 1713 - døde blind 90 år gammel i 1803.Tilbake til Peder Pederson Lunde´s forfedre ;Peder Pederson Lunde , født 1652 (ukjent kone)sønn av ;Peder Derikson Lunde, død 28.4.1689 ,( også ukjent kone ) som var sønn av ;Derik Jacobson Lunde født ca. 1614 - død 16.12.1692 gift med ; Kari..........?...som døde 21.4.1689, Deriks´ far var ;Jacob Fransson Lunde , født 1565 og døde 14.11.1655- 90 år gammel. Jeg vet heller ikke vet disse Lunde mannfolka var gift med. Håper disse notene kan hjelpe deg på vei. Jørn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.