Gå til innhold
Arkivverket

[#8172] Nubbebakken i Bergen


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!Min slekt bodde i lengre tid i Nubbebakken i Bergen - hvor i Bergen er dette ??? Det var nr.7b Skulle gjerne ha sett bilde av huset om noen hadde det???MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Arne!Vel, jeg har ikke vært i Bergen siden jeg var 9 år ( nå er jeg snart 30) og da bare på snar visit hos min oldemor... så jeg husker ikke stor av Bergen - skal skjekke adressen -G :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du burde ta deg ein tur, Gurli. Eg ser rett borti Nubbebakken frå arbeidsrommet mitt, og stakk bort med kameraet mitt. Lysforholda var ikkje heilt bra klokka 11.30. Men huset er flott; tomannsbolig bygd i bergensk villastil. I 1913, sa ein av naboane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Jan! Dette var jo flott!!! Litt mørkt bildet som du sier - men kjempe greit gjordt av deg:-) Når min slekt flyttet hit vet jeg ikke - kanskje det var de som bygget dette - siden de giftet seg i 1910 - De bodde no her ihvertfall ved deres død - som var helt opp i midten av 70 tallet - Det hørtes fint ut også - og drømmer om og kunne ta meg en tur og helst flere til Bergen -det er så mye historie som jeg kunne fått nærmere inn på meg - siden begge slektene på min mors side har bodd her............... vel, tiden får vise..Har jo søskenbarn til min mor som vi har kontakt med der enda - ellers er alle 'de gamle' borte.De hadde etternavn Aas /Hansen de som bodde i Nubbebakken -MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.