Gå til innhold
Arkivverket

[#8234] Døpte i Nesodden ca. 1825?

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg har ikke lykkes med å finne døpte i Nesodden på nettet - er det noen som har tilgang til kildene og kan hjelpe?Det gjelder en Ole Nilsen, sønn av Niels Jensen og Anne Olsdtr. som skal være født på Nesodden ca. 1825. Jeg har funnet foreldrene på Familysearch, gift 12.6.1821. Gårdsnavn er der ikke oppgitt, men jeg mener Niels er født på Munkerud.Dersom det er noen som kjenner til disse, ville det vært supert med litt hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Slettemoen

Niels Jensens familie flyttet fra Munkerud til Møkkerud søndre mellom 1801 og 1813. Niels sin far, Jens Hansen, dør der i 1813, moren hans Lisbeth Pedersdtr. dør der i 1830. Jeg finner også kona, Anne Olsdtr. død der, 57 år, i 1843.Men jeg skulle så gjerne hatt bekreftet at denne Niels Jensen og kona fikk sønnen Ole Nielsen ca. 1825!?Og hvis noen vet hvor det ble av Niels Jensen... Han skal visst ha drukket seg fra gård og grunn. Det er kanskje han som dør som en fattig mann på Grøndalen i 1857?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.