Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8383] Uoverensstemmelse i FT1900 for Bergen?

Recommended Posts

Gjest Bernt R. Sørensen

Jeg har i lengre tid forsøkt å finne ut hvor det ble av Øyvind Ragnvald Clausen f. i Bergen 13.08.1886. Og nå har jeg endelig funnet ham som utvandret til Amerika 24.11.1905. (Nå prøver jeg å finne info om hans far. Moren Inger er oppgitt som enke i FT1891 for Bergen, så han må være død i perioden 1886-1891 uten at jeg har funnet dødsfallet i Bergen.)Jeg gikk nå inn og sjekket FT1900 og finner Øyvind Ragnvald sammen med moren Inger boende i Walkendorffsgade 12. Saken er at jeg har liggende en 3 1/2 år gammel utskrift fra samme folketelling. Denne viser at de samme 2 bor i Sandvigsveien 191a. Ved å sjekke denne adressen nå finner jeg dem naturlig nom ikke der.Hva kan ha skjedd når jeg forskjellige søkeresultater? De omtalte personene har forskjellige numre i de 2 tilfellene.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.