Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8429] Bryllup, hvor og når ?

Recommended Posts

Gjest Johan Erland

Jeg trenger hjelp til å finne når og hvor mine besteforeldre giftet seg. ( Johan Ludvig Erland, 25/3-1876, Bergen, og Anna Andersen, 21/7-1882, Halden. Han var enten styrmann eller skipper,det er uvisst om giftet seg i Bergen eller Halden.De giftet seg antagelig mellom 1902-1906. Hvem var forlovere ? På forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/94372-8429-bryllup-hvor-og-n%C3%A5r/
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Svaret på dette spørsmålet dukket opp under korrekturlesing av vigde ved sjømannskirken i New York:Trolovet 12. februar, viet 19. juni 1906 Skipsfører Johan Ludvig Erland, Bergen, født 1876, sønn av Hans Erland, og Anna Andersen, født 1882 i Fredrikshald og datter av Ole Martin Andersen. Forlovere Didrik Nils Lund 4819-4 Ave. Brooklyn og Marcus Gerhard Bøe, s/s Yurmusi.Vielsen fant altså sted i den norske sjømannskirken i New York (Brooklyn).

Gjest Aase R Sæther

Etter å ha lese denne tråden sit eg med to spørsmål. Det eine er for så vidt enkelt nok - når blir denne vigde-basen lagt ut for folket (eg håpar å finne eit par 'bortkomne søner' der.Det andre spørsmålet ventar eg ikkje noko svar på, men det må vere lov å la seg imponere når det kjem svar på eit over to år gammalt spørsmål, gjennom ei opplysning som nærmast rek forbi på ei fjøl - finst det ingen grenser for kva de arkivarane kan greie!?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.