Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8448] vigde i Bergen 1816-1911

Recommended Posts

Gjest Mona Dalheim

Kristine Emilie Jonsdtr. gift med Johan Olsen 4/11-1899. Hvem er forlovere? Vitalis Svendsen gift med Susanne Marie Stursdtr. Fosse 25/11-1905. Hvem er forlovere? Håper noen vil hjelpe meg. Digitalarkivet er et veldig godt hjelpemiddel i slektsforskning. Jeg har funnet slektninger i Bergen som jeg nå har kontakt med. Hilsen Mona Dalheim

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/94391-8448-vigde-i-bergen-1816-1911/
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Forlovere 1899: Skomager Ole Olsen (brudgommens far) og Bagersvend Andreas Andersen.Forlovere 1905: Olai Sjursen Fosse, Landaassmuget 3 og Erling Svangsten, Lyder Sagensgt. 19. Foreldrene til brudefolket: Snedker Sven Johnsen, Gaardbr. Sjur Olsen Fosse. (Men det står faktisk 'Stursdtr' om bruden, selv om det selvsagt skal være Sjursdtr

Gjest Mona Dalheim

Yngve Nedrebø! Takk for svar. I protokollføring fra 1820 ..., er foreldre, dvs. fedre innført. I mine tilfeller er en far oppført som forlover. I et annet er de kun foreldre, hvis jeg har oppfattet dette riktig. I mitt tilfelle er sendker Sven Johnsen far til Vitalis. Jeg vet at han kom fra Värmland. Står det bare anført hvem han var?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.