Gå til innhold
Arkivverket

[#8487] Hjelp til søk i US census 1900 og 1910


Gjest Terje Oprann
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Oprann

Er det noen som har tilgang til US folketellingene for 1900 og 1910 og som kan hjelpe meg litt?.Jeg leter etter slekt i USA og har kommet fram til at det i 1900 census for Minnesota er nevnt en Ole A. Opran. Der er også '1 match for' Opran i 1910 census for Ohio.Begge disse er jeg veldig interessert i å få nærmere opplysninger om.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathy Bergan Schmidt

I checked for 'Opran' on and got a one hit for the Ohio 1910 Miracode Index. However, the person doesn't appear to be who you are looking for because the hit is for 'Opran Younce', 17 years old, born in Ohio.However, there are message board postings from someone named Traci Munsey who seems to be searching for someone in the same family. One message states: ' My g-grandfather was Torger Augustine Opran. He was born in 1881 in Skein, Norway. He came to the US in 1905. My mom remembers him getting a letter from a relative from Minnesota.'This Torger also shows up on the Social Security Death Index and Texas Death Index that Ancestry has online. Why not try to contact Traci Munsey thru the Ancestry message boards and see if you are both looking for the same family?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathy Bergan Schmidt

The site I was referring to disappeared into the mist. It is www.ancestry.com where I checked for Opran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Terje, kan du komme med mere opplysninger, så jeg vet hvem jeg skal lete etter? emigrasjonsår, født, hvorfra osv. Alt er viktig! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

I am also interested in Census- and other information about the following persons (taken from 'Norwegians living in Minnesota 1880'):Daniel Skinner, born around 1848 in NY his wife Anna Amalie Michaelsen born 22 July 1853 in Vadsø, Norway. Their children: Charles W Skinner born around 1879 in Minnesota Jessie L Skinner born Dec. 1880 in MinnesotaThey lived 1880 in Winnebago City, Faribault

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Oprann

Hi Kathy and Laila Thank you very much for trying to locate my Opran's in the US. The family name Opran is very rare in Norway, and is used only by approx. 50 individuals. It comes from a cottage allotment called Upprand at Telemark county. My grandfather and his five brothers used the name, but it was spelt differently. Both Opran, Oprann, and Oprand is in use. Two of my grandfathers brothers emigrated. Halvor (Olavson) Opran born in 1869 emig. in 1887 to Houston MN. His brother Tarjei (Torger)born in 1881 emig. later on, probably in 1899. He ended up in Forth Worth and Houston Texas. I have been aware of Traci for a month when I found here message board posting at the Ancestry m.b. I have also been in conn. with her by phone. Her mother and I are 2nd cousins. So you understand, both Traci and I are very eager to find out about Halvor and his descendants, if he had any. As for this Opran Younce character, is it possible that he might be Halvor's son? Where and with whom did he live? Halvor had 3 uncles with family in the US (brothers of his father) but I can't find any trace of them. I'll appreciate it very much if you see what you can find about this Opran's, Halvor,Ole and probably Younce?.Laila. Dette er alt jeg har, bortsett fra det i Texas. Med hensyn til Halvors onkler, så vil jeg ikke belaste deg med det. Jeg har gått gjennom alle stater i 1880 census med 'normenn i USA' uten å finne spor. Håpet er da at jeg kan finne han eller en av hans etterkommere i mulig kombinasjon med dem. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Normann

Hei Terje! Den Ole A. Opran i 1900-censusen, er en Ole A. Opgran! So much for the index! Grrrumph! Well. He was born in 1838 in Norway, married to Mary, also born in Norway, in 1846. Immigrated together in 1868. Married for 27 yrs. In 1900 they lived in Clay Co., Glen Twnshp..... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Normann

Hei igjen! Har nå myst rundt (med lett rødkantede, solbrente øyne) og finner nemlig ingen som engang kan ligne!Noe mer info må til. Hva med Traci's info? Hvor kommer hun inn i bildet? Er hun også en Opran? Har ikke tatt meg tid til å gå inn på hennes ettersøkninger, man er dog på ferie....Alle små spor vet du! Har hun andre familiemedlemmer som også imi/emigrerte? Kanskje noe som kan gi et lite frø som kan gi en liten spire????Laila (som egentlig ikke er så veldig solbrent lenger, mere BRUN... (både utapå og innapå...)Ingen andre med forskjellige spellinger i 1900-censusen som kan passe, innenfor min fantasi av skrivemåter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.