Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8550] Gårds-bygdebøker for Askim og Spydeberg

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Gitte! Ja, bøkene for Askim er gode. Bind II og III er noe bedre enn I. Du får kjøpt dem på Askim Bibliotek. Husker ikke helt prisen, men tror at det var rundt 900 for alle bøkene inkl. registeret.Når det gjelder Spydeberg, så vet jeg at det der jobbes med å skrive, og de har holdt på en stund. Vet dessverre ikke når de er planlagt ferdig. Håper det kommer noe snart.....Hilsen Ingjerd :-)

Gjest Kåre Petter Hansen

Siden det er snakk om Askim. Er det kanskje mulig å stille et lite spørsmål ? Jeg har en Ole P. Hoel født i Askim i 1875. Han var tømmmermann i følge tellingen i 1900, og bodde da i Aurskog. Han var gift med Marie Andreasdatter, født 1869 i Aurskog. Jeg har forsøkt å lete i bygdebøkene for Askim. Disse er jo svært bra, men det blir på 'måfå'. Hvis noen er lokalkjent, kanskje de vet litt mer ? Fortsatt 'God Påske' K.P.

Gjest Robert Chr. Skogly

Jeg har vært i kontakt med bygdebokforf., som skriver at 'vi håper og tror vi skal være ferdige til nyttår 2003'. Dette gjelder imidlertid kun det første bindet (muligens kommer to), som dekker det 'midtre' området, ettersom jeg forstår. Vi får altså bare vente... Mvh. RC (rc@heimr.net)

• 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.