Gå til innhold
Arkivverket

[#8626] Nytt brukargrensesnitt


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

I utgangspunktet er funksjonalitetet den same i dag som i går. Men tekst er blitt flytt litt rundt, og det er tydleg at teksten som fortalte kor mange ein har i utvalet er blitt flytta ut. Den skal koma attende!Når det gjeld kvar lenker skal plasserast, kan det sjølsagt diskuterast i det uendelege. Vår politikk er at det skal vera ryddig og at dei difor først og fremst skal plasserast oppe. Knappar skal plasserast bak eller under felt dei gjeld for.'Merk alle' får du aldri. Grunn: Dess fleire du merker dess meir ressursar gjer du krav på og dess meir går det ut over andre. Då skal det ikkje vera slik at det lettast er å merka alle. Så du lyt nok klikka.Engelsk versjon kjem i morgon, reknar eg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Om alt i utgangspunktet er som før - kor finn vi talet på forkomstar - eg gjengir frå førre innlegg:'Ulempe: Man får ikke alltid se hvor mange forekomster man har funnet. Det er i hvert fall ikke noe eget felt for dette slik som før. Jeg søkte f.eks. i 'Døpte i Asker' etter 'År inneheld 1823', og da kom en masse forekomster opp direkte, uten at jeg fikk vite hvor mange, slik som før.'Det er praktisk å vite kor mange forekomstar som er i eit utval. Er det 17, kan vi velje å bla igjennom, er det 71, bør vi snevre inn søket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Om alt i utgangspunktet er som før - kor finn vi talet på forkomstar - eg gjengir frå førre innlegg:'Ulempe: Man får ikke alltid se hvor mange forekomster man har funnet. Det er i hvert fall ikke noe eget felt for dette slik som før. Jeg søkte f.eks. i 'Døpte i Asker' etter 'År inneheld 1823', og da kom en masse forekomster opp direkte, uten at jeg fikk vite hvor mange, slik som før.'Det er praktisk å vite kor mange forekomstar som er i eit utval. Er det 17, kan vi velje å bla igjennom, er det 71, bør vi snevre inn søket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Tillat meg å komme med følgende synspunkt. Dette virker ryddig og greit, men jeg må si at fargene er blitt så tamme at de knapt synes. For eks. fargen som viser at du har vært inne på den aktuelle posten, den er begredelig. Da ville jeg heller hatt den røde. Blåfargen, ja den er ikke så my bedre den heller. Men bevares, det viktigste er at disse sidene tjener formålet de skal ha. Derfor ønsker jeg ikke å kritisere hva den dyktige Jan Oldervoll og hans hjelpere gjør, men bare komme med min frimodige yttring. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Dette ser forferdeleg keisamt ut.Kan godt hende at denne nye utforminga er meir estetisk, meir korrekt og mykje meir i samsvar med gjeldande reglar for utforming av form- og farge, men likevel ... :-(Desse sidene er no diverre vortne så til dei grader anonyme at dei gjev assosiasjonar til ikkje særskilt spennande institusjonar som til dømes ymse offentlege kontor eller apotek (eller noko tilsvarande inkjeseiande og sterilt) - men, det er vel til å leva med.Det seiest at det er dei dyra som har den beste kamuflasjefargen som lever lengst. Dette av di dei tiltrekkjer seg minst merksemd. Men noko slikt hugmål (dvs. eit ynskje om mindre merksemd) kan vel knappast seiast å vera ei underliggjande årsak her?Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

For det første, dei som har Netscape 4,7x må leva med at sidene ser ekstra blasse ut. Grunn: programmet handterer ikkje ein del moderne web-teknikk. Dermed er den mørke linja oppe og nede blitt lyseblå. Men også i IE og Opera synest nok også eg at fargeskalen er vel keisam. Derimot synest eg sidene er blitt mykje klarare og slik sett meir brukarvenlege. Og på web har blå klare fordelar, rett og slett fordi nokon har definert blått til å vera lenkefarge. Og så kan ein krqangla om kva nyansar av blått ein skal bruka. Og der blir det slik at smaken er forskjellig. Og eg innrømmer gjerne at det me no er samde om ikkje er mitt optimale val. Men det er mykje betre enn det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No er engelsk på plass og i tillegg kjem antall postar utvalde fram. Det var der i og for seg før også. Men kvit skrift på kvit bakgrunn er ikkje nokon heilt god kombinasjon, viser det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Sidene med tabeller (f.eks. folketellinger) med grå headere er blitt litt rotete pga fargevalg og overlessing med info. Kanskje bør nederste linje med feltnavn fjernes. Kanskje kan mørk blå skrift brukes istendenfor svart i f.eks. tabellheadere ??????? (men ikke i dataene). En mulighet er også å eksperimentere med LITT blått i det grå?Samtidig må man spørre seg om alt det nye på sidene er nødvendig - litt for mange navigeringsmuligheter.Kanskje ....Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Fargevalget for brukte lenker var bedre før med rød skrift mot dagens lenker inne i vanlig sort tekst. Men noe ros også: lenkene skiter farge når pekeren kommer over ei brukt lenke :-)Ellers er det mye fin 'upløyd mark' i det nye grensesinttet.Forhåndsvisningen er blitt meget fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Tanken med dei mørke linjene opp og nede er at det skal vera lettare å manøvrera frå stad til stad i systemet. Men sidan dei er heilt fast og finst på alle sider, blir dei på ein måte usynlege; ein veit fort kva som står der og må ikkje lesa dei. Og dei fungerer som ei slags ramme til sidene.Men det er klart det er mykje på sidene og det kan godt henda at feltnamna nede bør fjernast.Men eg lurer på om ikkje det praktiske her må gå¨føre det estetiske. Får du ein tabell som er større enn skjermen vil feltnamna opp forsvinna når du skrollar. Då er det godt å ha dei nede.Elles får eg ein del motsette signal; folk vil ha fleire lenker og dei vil ha dei dublerte for å sleppa skrolla.Når det gjeld fargen på brukte lenker er det klart den var tydlegare før. Men den var også skrikande. Og i alle høve på fargeskjem burde det vera lett å sjå kva lenke som har vore brukt og kva ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Et av flere mulige tiltak er å også flytte 'Retter til data' til 'et annet sted' (under tabellen?) og kanskje også flytte 'Post x av y' til høyre kant av skjermen (feks vha en HTML tabell) og evt. linjebrekking på databasetittel. Tallene i firkantparentes etter tittel kan vel flyttes nederst på siden. Disse tingene gjelder det området på skjermen som jeg opplever som mest rotete.Ellers kjøper jeg argumentet om feltnavn ved lange tabeller (f.eks. FT 1801) - men hvis du kan telle antall rader kan feltene fjernes hvis f.eks. tallet er mindre enn 11.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det hjelper lite å telja postar og linjetalet er avhengig av skjermstorleik, som eg ikkje kan vita.Ting kan vera visuelt uryddig, og det kan vera sakleg uryddig, det siste er det verste. Eg meiner at det no er sakleg bra ryddig: Øvst er lenker som gjeld DA, så kjem lenker som gjeld det programmet ein kjører, deretter metainformasjon, og til sist informasjon, for så å gå same vegen attende. Slik eg ser det er det også visuelt bra ryddig, til å vera så mykje informasjon. Og eg kan fortelja at me har sett på utruleg mange alternativ. Med andre ord; me er ikkje enkle å rikka. Men me høyrer svært gjerne kva de meiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ryddig og greit er det,men fargen på postane eg har lest vert farga som når ein blandar blåbærsaft og mykje mjølk---det er kanhende lesaren min som tilikes med undertegnede som held på å gå ut på dato.Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kanskje eg skal fortelja korleis fargane er meint å vera:Den øvste og nedste linja, som manøvrer i DA, skal vera mellomblå med kvite lenker. Unntaket er Netscape 4.7x, der linja er lyseblå med blåe lenker. For Netscape 4.7x kan det bli forandringar. Feltet der ein finn manøvringsknappar og -lenker for dei einskilde program er lyseblå med svart tekst og blåe lenker. Dataområdet, der ein får sjå data, debattar osv er kvit med svart tekst og blåe lenker. I tilegg er tabellen der ein viser kjeldedata streka opp med ein lys gråfarge. Desse strekane vil mangla i Netscape 4.7x. På framsida er det ein meny midt på. Den skal vera grå med svarte lenker, sam ikkje forandrar farge om dei er brukt eller ikkje. Derimot blir dei sett på kvit bakgrunn når dei er aktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har tenkt mye på hva jeg skulle sammenligne den faargn jeg får opp når jeg har vært inne på en av postene. Men så kom Sigbjørn Sandsmark med en perfekt beskrivelse av farven. Han sier: 'vert farga som når når ein blandar blåbærsaft og mykje mjølk'. Akkurat slik ser det ut, selv om jeg bruker IE. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Sigbjørn og Birger: Kva meiner de med post? Etter min teminologi betyr det ein person i ein database. Men det kan det ikkje vera, slik de brukar ordet. Er det heile sida som blir slik? Ei lenke? Og i tilegg, brukar de Mac eller PC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dei meiner nok t.d. lenken under her til Anette og den oppe til Brukarforum som får ein lilla variant når den er nytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

P.s.Eg sjølv er svært nøgd med slik det er blitt. Fargane kan ein alltids diskutera, men det er betre med den lilla enn knall raud. Når det gjeld alle lenkene som er i stolpar og elles på sidene, er det betre med for mange enn for få. Det eg er særs nøgd med, er at nokre lenker gjer at debattfora kjem opp i eige vindauge, i alle høve hjå med i IE. Det einaste eg saknar, er at òg lenka til Debatt i stolpen oppe, gjer det same. Det er så mykje lettare å hjelpe folk, når ein har debatten i eit vindauge og høve til å leita i kjeldene i eit anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Når dere har evaluert så mange muligheter, hva med å ta en kikk på en til:LenkeTror ikke dette er mindre saklig ryddig enn det eksisterende, men tror det er mer visuelt ryddig. Har brukt mindre 'skrikende svart', slik at det blir mindre variasjoner i fargebruken. Det nedre settet med feltnavn er fjernet pga få linjer i denne forekomsten av tabellen.Skal ikke insistere på at dette er fasiten, tviler på det, men det er en illustrasjon på noe av det jeg har fremmet av synspunkter tidligere. Kan sikkert forbedres.Muligens burde databasetittel også vært mørk blå.Har bare testet med IE og Netscape. Burde fungere med mange skjermstørrelser ??Geir... som har lite å gjøre i en sen nattetime.Fyr i vei ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg synest ditt forslag er dårlegare fordi det ikkje er klart kva som er tekstar og kva som er lenker; begge er blåe. Og informasjon er 'strødd' rundt. men det gjev eit rolegare inntrykk, det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

God morgen, Jan. Ja, Bjørn har helt rett. Jeg beklager at jeg ikke var mer presis, men det er altså dette. Når jeg har vært inne på '8626 Nytt brukargrensesnitt' så får den etterpå denne farven. Men jeg klarer utmerket å leve med dette. Men er det ikke mulig å den litt 'skarpere'? Jeg bruker IE og Mac.Et lite PS, for å slippe å starte en ny 'debatt': Hvorfor må jeg hver gang skrive inn navn, sted og e-postadresssen på tross av at jeg korollerer hver gang at det er avkrysset for 'Ta vare på navn...'?Det er ikke det at jeg ikke kan gjøre det, men det virker litt tungvint. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

Jeg er meget godt fornøyd med det nye utseendet.Har imidlertid et lite praktisk problem når jeg er inne i Brukarforumet, som jeg ikke opplevde tidligere. Tidligere kunne jeg lett manøvrere meg ut av Brukarforumet ved hjelp av Tilbake-tasten oppe på verktøylinjen. Når jeg nå er inne i Brukarforumet, er Tilbake-pilen ikke markerbar. Ved å gå til Framsida ender jeg opp i Arkivforum, og da kommer Tilbake-pilen opp igjen. Trykker jeg da Tilbake-pilen ender jeg bare opp i en rund-dans, kommer ikke ut av DA uten å krysse ut øverst til høyre i skjermbildet. Som Jan Oldervoll lett vil forstå av ovennevnte, er jeg ingen dataekspert, men jeg håper du har en forklaring om hvordan jeg kan løse dette nokså slitsomme problemet hver gang jeg er inne i DA. Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Det ser ut som det har liten hensikt å fortsette å kommentere sidene, men når det gjelder mørkeblå overskrifter og sammenblanding med lenker kan jeg ikke se at det er noe problem. F.eks. markerer både IE og Netscape hva som er lenker når man beveger musa over lenken. Det finnes mye mørkeblå skrift som ikke er lenker på nettet.Det ser heller ikke ut som det på sida følges noen regel om fargen på lenker, de finnes jo f.eks. som hvite på sida allerede, så hvem vet om ikke svart skrift også kanskje er en lenke....Når folk lærer seg resten av dette brukergrensesnittet tror jeg ikke de har noe problem med mørkeblå tabelloverskrifter.Ellers konstaterer jeg bare at vi nok har forskjellige meninger om hva som er god praksis ved design av brukergrensesnitt - ikke dermed sagt at mitt forslag er noe prakteksemplar.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.