Gå til innhold
Arkivverket

[#8626] Nytt brukargrensesnitt


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Av og til, og ofte, går fingrane fortare enn hjernen...Eg forstod godt kva du meinte, og eg meinte at det ikkje skal vera slik at lenka oppe ein gong tek det ein stad; ein annan gong ein annan stad. På same måten som dine eigne bokmerke skal den linje alltid tek deg same staden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg vil gjerne ta stilling til debatten om Digitalarkivets framsida, fordi jeg er en ny bruker i mange henseender. Jeg begynnte aa laere norsk i to aar siden og jeg er ny i internettet.Det begynnte i juleferien 2001, da barna mine forklarte meg hvordan jeg kunne faa tilgang til nettet. Via www.google.de - soekeord -'Bergen' kom jeg raskt til Digitalarkivet.MEN jeg lurer paa om jeg hadde klikket paa lenkene den gangen, hvis framsida hadde vaert utformet paa den nye maaten. Jeg liker Flash ikke heller, men den gamle versjonen var mer tydelig og inviterende til nye brukere enn den nye. Da snakker jeg om den forklarende teksten til hoeyre under seglen 'Universitas Bergensis'.Men naa er jeg helt begeistret fordi jeg har funnet ALLE anerekkene mine fra Askvoll og Joelster (f. eks. tilbake til 1722) over et tidsrom av 4 maaneder.Med takknemlig Hilsen - Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur Barbara har eit godt poeng, og eit viktig poeng; me har kanskje gått for langt i retning av å laga framsida for folk som kjenner Digitalarkivet. Grunnen til at det er blitt slik er at for dei fleste er meldingane det viktigaste. Eg skal tenkja på om me kan få til ein god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest N B Macdonald

No har det kjempestore Ancestry.com endra bunad, dei og. Det ser ut som om du, J.O., har vore fargekonsulent: lyseblått og mørkeblått. Så er dei i godt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.