Gå til innhold
Arkivverket

[#8724] Søk på Gardar virker ikke i FT 1801?

Gjest Ketil Harbek
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Harbek

Jeg velger Finn gardar på åpningssiden for FT 1801 og søker på Gardsnamn lik Stegenstad. (Jeg vet at gården het det i 1801. Den ligger i Krogstad (Ski).) Får 1 treff - i Akershus. Klikker på det, og får 1 treff i 0212 Krogstad. Klikker på det, men kommer til post nr. 1 for Krogstad, som er prestegården - altså øverst i listen. Prøver å søke der på Gard er lik Stegenstad, men blir stående på post nr. 1. Må klikke Neste ca. 100 ganger før Stegenstad dukker opp.Det samme skjedde da jeg prøvde å søke på andre gårder - kommer hver gang til post nr. 1 i listen for vedkommende kommune.Er det en feil, eller gjør jeg noe galt? Har jeg oversett noe info om dette? Er det en bedre vei inn til en gård man kjenner eksakt navn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det har nok skjedd en liten feil i dataene ved utleggingen. Dette må Jan Oldervoll se på.Vær også klar over at du kan finne gården i landsomfattende søk ved å søke etter personer og velge Gardsnavn er lik Stegenstad. Da vil du få 17 treff (antall personer ved gården på tellingstidspunktet), og når du så klikker på noen av disse personene kommer du til gården og hele husholdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Til det siste: Ja, da virker det. Men navnet på gården kommer ikke opp på den måten, såvidt jeg kan se, og da kan jeg jo ikke være sikker på at det er til Stegenstad jeg er kommet - bare at jeg bør ha kommet dit ut fra det søket jeg har gjort - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Unnskyld! Leste ikke svaret godt nok! Når jeg 'klikker på en av disse personene', så kommer jo hele gården opp med navn og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.