Gå til innhold
Arkivverket

[#8878] Herginius i FT 1920 Brooklyn/Queens USA

Gjest Solveig Håklev
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Håklev

Er det noen som kan foreta ett søk for meg i i Folketellingen 1920 Brooklyn/Queens Navn:Herginius Christophersen(Reiersen) f.1868 Vestre Moland Emigr.til USA 1901 Død 1955 Gravlagt Mt.Olivet Cemetery i Queens Han hadde 7 barn bl.a. Elsie Hergenia f.1906 i Brooklyn Jeg mangler navn på 4 av barna,så derfor denne bønn om hjelpMed hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Solveig, jeg greier ikke å finne ham i 1920. Vet du hvordan han skrev navnet sitt når han døde? Jeg har prøvd alle mulige varianter av Christophersen og Reiersen. Ingen Herginius. Er det han som bor på Solli i Vestre Moland i 1900-tellingen sammen med kone og to døtre? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hei Laila Takk for svar. Ja,det er 'min' Herginius som bor på Solli i 1900 Når det gjelder måten navnet er skrevet på,vet jeg bare at i hans dødsannonse i avisen Nordisk Tidende i Brooklyn sto det Herginis Christophersen Har også sett det skrevet Hergeniush, Herginus Kristoffersen(Ellis Island Record) Har gått utfra at familien bodde i Brooklyn hele tiden,men da burde de jo vært med i tellingen Hvis de bodde ett annet sted blir det vel som å lete etter 'nåla i høystakken' Datteren Elsie bodde Brooklyn da hun giftet seg i 1927 (iflg oppl.i hennes obit.) Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Utfra de opplysningene du har, og at Hergeius bodde i NY når han reiste hjem etter besøk, samt at han bodde der når han døde og datteren gifter seg der, vil jeg tro at de bodde der i 1920 og. Det er bare at jeg ikke greier å gjette meg til hvordan de har skrevet etternavnet. Har nå prøvd alle modeller tror jeg. Søkemotoren gir kun mulighet for eksakt søk!! grrr. Og, det er amerikanere som har skrevet av, så de kan jo ha kreativisert noe veldig.... Men, jeg skal ikke gi meg så lett! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå lærte jeg noe nytt (eller dvs. jeg så litt nærmere på skjermen), og gjorde et 'soundex'-søk. Fant ingen som kunne passe! Hmmmmmm. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Laila! Eg har kanskje misforstått innlegget frå kl.08.41 idag, men det går an å søkja berre på førenamn, og f.eks.født i Norge, 26 år, visst du forstår..... Det har iallfall eg gjort og det 'funkar', ikkje det at eg finn dei eg leitar etter, som du vel har skjønt, men det går iallfall an!! Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hallo Laila Ja,den Herginius har nok gjemt seg godt. Jeg takker deg for at du har prøvd å finne ham. Håper du kan ha ham i 'bakhodet' i tilfelle noe skulle dukke opp. Med hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.