Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8888] Anne Tor/Toresdatter fra Moss.

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei, er det noen som har kjennskap eller informasjon og dele med meg om Anne Tor/Toresdatter. I følge Mormonerarkivet ble hun gift med Johannes Jensen i Moss I 1780. Ved ft. i 1801 bodde de i Storgaten 27. Hun var 54 år Johannes 41. Han jobbet i posten.Hvor kom Anne ifra og hvem var hennes foreldre? Jeg finner henne ikke født i Moss men kirkebøkene er i perioder meget slurvete skrevedet. All informasjon blir motat med TakkMVH. Jorunn

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/94817-8888-anne-tortoresdatter-fra-moss/
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Jorunn Olsen

Hei.Prøver og blåse liv i dette spørsmålet en gang til.Anne Thoresdatter hadde trolig søskene Karen, Ole og Hans. De er faddere til Anne og Johannes barn. Mulig hun hadde en søster til ved navnet Margrethe/Margareth Thoresdatter, da hennes 2 ekteman, Peder Torbjørnsen var fadder til et av barna til Anne. Margrethe/Margareth foreldre har jeg sporet opp til Thore Børresen og hustru Ingeborg Hansdatter. De får Karen i 1752 og Margrethe/Margareth i 1755 men ingen Anne eller Ole og Hans som jeg kan se men skriften er vanskelig og tyde. Er det noen som er villige til og hjelpe meg ?MVH. Jorunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.