Gå til innhold
Arkivverket

[#8941] Ole Jacobsenc f. ca. 1810. Tr.hjem, Orkdal el.


Gjest Ketil Tokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Tokstad

Matros Ole Jacobsen sies i kirkeboka fra Ørland i 1832 å være min tippoldefar. Han og barnets mor er ikke gift. Det sies at begge er fra Tr.hjem. Har noen mulighet for å finne mer om han, (dåp, komfirmasjon, giftemål el. død). Dette kan kanskje gi meg opplysninger å lete videre på. Kan tenkes at han el. foreldre var fra Orkdalsområdet. Karen Johanna Pedersdatter var navnet på hun han fikk min oldefar med. Mvh. Ketil Tokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei! Jeg har sjekket mine CD'er (Scandinavia Vital Record Index CD, som er så å si det samme som Familysearch), men i.o.m. at det er mange 'hull' i den innføringa, så vet jeg ikke om du får noe hjelp i dette. Jeg søkte på Ola Jacobsen og Karen Johanna født 1800-1815 i Sør Trøndelag, og fant følgende:Ole Jacobsen, døpt 23.08.1801 Soknedal, Støren. Foreldre Jacob Nielsen og Randi Andersdr.Ole Peter Jacobsen, født 08.06.1802 og døpt 19.06.1802, Vår Frue, Trondheim. Foreldre Jacob Rasmussen og Maria Evensdr.Ole Jacobsen, født 08.05.1808 og døpt 06.06.1808, Stadsbygd. Foreldre Jacob Larsen og Marit Evensdr.Ole Jacobsen, født 29.08.1810 og døpt 02.09.1810, Stadsbygd. Foreldre Jacob Olsen og Karen Olsdr.Karen Johanna Jensdr., født 26.08.1806 og døpt 16.09.1806, Trondheim. Foreldre Jens Søvrensen og Maren Jensdr.Karen Johanna, født 27.06.1807 og døpt 26.07.1807, Trondheim. Foreldre O. Hanssen og Anna Olsdr.Lykke til videre! Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Tokstad

Hei Karen. Takk for innspillene. Det har vel vært litt enklere for meg dette dersom kirkebøkene fra Bjugn mellom ca. 1856 og 1865 hadde eksistert, men de forsvant i en kirkebrann. Likevel, jeg synes det må være en mulighet å forene etternavnet Tokstad med foreldrene til min oldefar på et eller annet vis. Det har alltid vært sagt i familien at det stammer fra Orkdalen. Det synes jeg må bety at, når jeg nå har fått bekreftet hvem som er mine tippoldeforeldre, at jeg må kunne føre disse tilbake til kanskje Orkdalen. Ingen av dem er å finne i ft 1801. Så jeg håper på flere innspill her fra Trøndlagsdistriktets kirkeboktittere. Venter med spenning. Mvh Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.