Gå til innhold
Arkivverket

[#8955] Johanne Martine Pedersdatter f. i Bergen 1819.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Johanne Martine ble født 26.01 og døpt 14.02.1819 i Domkirken i Bergen.Foreldrene var Matros Peder Pedersen og hustru Johanne Nielsen.Adressen var oppgitt til rode 11 hus 80.Blandt faddrene var en Oline Nielsen med samme adresse,en Niels Nielsen i rode 11 hus 84.Jeg er imidlertid ikke i stand til å finne noe ekteskap mellom Peder og Johanne.Kan noen hjelpe meg med svaret på denne gåten.Hvor ble de gift og hvor kom de fra? Jeg finner ingen som passer i 1815 tellingen i Bergen , i alle fall ikke som ektepar. En liten bemerkning.Jeg vet ikke hvor vanlig det var i 1819 at kvinnene sløyfet benevnelsen datter i etternavnet , eller om det bare er presten i Domkirken som har forenklet navnene både til Johanne og Oline , som kanskje er søsken. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.