Gå til innhold
Arkivverket

[#8957] Kor kan eg finna opplysninger

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

I folketelljinga for 1900 for Barbu i Aust-Agder finner eg at der ei Mathilde som vart fødd i Bergen i 1873. Kor kan eg finna ut kven denne Mathilde var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har du skjekket for kirkeboka i Barbu/Arendal om hun giftet seg der ca. 1895. Der burde det stå litt om hennes alder, navn og muligens far. Mulig du oså ved dåpen til f.eks. 1. barn kan finne opplysninger om Mathilde. Om det finnes gårdshistoriebok for Barbu kan du se i den etter gården Heien gnr. 2/82, og se om det står noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Du kan sjekke slektsforskerbasen til DIS -http://www.disnorge.no/sfbasen - der er fleire som er innom Barbu, kanskje kan ein av dei gjere eit oppslag i ei bygdebok for deg? Slektsbiblioteket som var så kjempeflott til slike formål ser dessverre ut til å vere, om ikkje avgått ved døden, så i alle fall sterkt sengeliggande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.