Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8988] Ole Monsen Haukaas f.1859 i Fana

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ole Monsen Haukaas f.13.03 1859 i Fana av foreldre Mons Olai Olsen Haukaas og Gyri Olsdatter Hordnes giftet seg 11.02.1883 i Nykirken, med Synnøve Knudsdatter Joranger, fra Gloppen, f. 06.08.1856. De får 8 barn i Bergen fram til 1892, men deretter finner jeg ikke familien. Hvor havner de?Med hilsen Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/94915-8988-ole-monsen-haukaas-f1859-i-fana/
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

God kveld Johan Ludvig.Jeg vil anta at det er samme familie jeg finner i Bergen 1900.Han bruker ikke Haukaas , kun Monsen til etternavn.Reed smug ,matr.nr.2 , krets 26 husliste 37.Det er oppgitt at han er født i Fane i 1851 og hun i Gloppen 1856.Der er også barna Konrad ,Gudrund , Artor , Knut , Elvine , Katrina og Ole. Mvh. Rune

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Rune, mange takk for hjelpen. Dette var rette familien. Så er det å finne ut hvor de havner etter 1900. Det sies at Ole og Synnøve dro til Sunhordland, men barna kan jo ha giftet seg i Bergen. Er det kanskje noen som kjenner denne familien, er takknemlig for tips.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Gjest Rune Thorstensen

Har du sjekket 1912 tellingen på Statsarkivet , eller har familien reist fra Bergen før det? Det er ikke godt å vite om barna brukte Olsen eller Monsen som etternavn , men jeg ser det er en Gudrun Monsen f. i Bergen 1885 som gifter seg i Nykirken 25.03.1909 med Harald Andr. Løvik fra Molde f. i 1889.Du kan jo sjekke det ekteskapet å se hva som er brudens far. Mvh. Rune.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.