Gå til innhold
Arkivverket

[#9015] Forbindelser mellom Losna og Sinclair slekten

Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til Tore Vigerust (22): Takk for oppklaringen. jeg trodde faktisk at det var Oslo Universitet som stod bak.Til Per Lilje (23): Jeg kom faktisk over denne artikkelen, da jeg leita på nettet og var ikke obs på at det var under den italienske ambassaden. I alle tilfeller er det mer eller mindre det samme som jeg har fått fra Sinclair med hensyn til deres opprinnelse. Det var jo det jeg ville henvise til.Til Per (24-25):Jeg har og dette om Anne Trondsdtr.Ellers lurer jeg på om denne Sissel Andersdtr Bildt virkelig har eksistert. Finnes det noen kilder for det?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Sidsele, Sissel, Sidsel Andersdatter til Austeråt (Austråt) er en konstruert person, les Samnanger II s237-241, for mer informasjon. Teorien her går ut på at Anders og Karen Knutsdatter Bildt til Lungegård er foreldrene hennes.Debatt i Brukarforumet til Digitalarkivet om denne personen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=36113&sok=loss&startnr=&antall=&spraak=&nr=18&antinnlegg=6#anker>LenkeDebatt på Google:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det har jeg og gjort, men man vet aldri om det ikke dukker opp noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(27:) Dette forhindrer vel forswåvidt ikke at Karen Knudsdatter Bildt (til Lungegaard ?) kan ha fått en datter Sidsel med en Anders, selv om sistnevnte ikke er identisk med den Sidsen/Cecilie Andersdatter som ble g.m. Jens Loss (prest i Fusa og Os, Sunnhordland). Eller er denne datteren, og forsåvidt hele idéen om at Karen Bildt skulle 'hatt en annen mann' enn Axel Andersen Mowath (g. ca.1625 ?), i sin helhet en konstruksjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.