Gå til innhold
Arkivverket

[#9132] Ole Jensen, født 1808, Raasvold, Verdalen

Gjest Anne Ørvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Ørvig

Håper det er noen som kan hjelpe meg med informasjon (foreldre, søsken) etc. om Ole Jensen, født 20.jan 1808 i Verdalen. Ole hadde tydeligvis tilknytning til stedet/gården Raasvold (Rosvold). Denne gården/stedet står nemlig oppført sammen med navnet hans når han gifter seg 20.01.1849 i Kvæfjord. Her opplyses det også at faren hans er Jens Olsen.Jeg har søkt på fødselsregisteret over Verdal - uten resultat, men enten finnes han ikke i dette registeret eller så har jeg blingset skikkelig. Eller kanskje han oppga feil fødested da han giftet seg??Det eneste jeg har funnet som kan være en link er en Jens Ole, født i 1755, død 12.2.1815, gård Rosvold. Dette kan vel sannsynligvis være Ole Jensen sin far.Hilsen Anne Ørvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest synne Aastad brandt

Hei Søkte også i fødselsregisteret for verdal.20 jan 1808 ble det født en JENS OLSEN. Kan det ha blitt ført inn feil? hilsen synneLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.