Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9178] Ole Andersson Klokkarhaug Blindheim, 1734-1810

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Det er nok feil Blindem/heim-gard - det finnes en Blindem i Hordaland også, på Manger. Så den mannen kommer sikkert derfra og mangler tilknytning til min sykkylving.Men jeg er enig i at det kan være lurt å nettsøke etter sånne navn!

Gjest Tor Myklebust

Eg har funne følgande i kyrkjeboka for Ørskog:1771 Die Epiphan Christi Trolovet Ole Andersen Blindem og E: Birgte Eliasdatter Copuleret Dom 1 p. Epiphan 13 jan i SøchelvenBirgte Eliasdtr kan vel vere denne:Kyrkjebok for Ørskog 1745 d: 23de Maji Dom: Rogate Gudstien: i Søchelven ….. Døbt Serg: Elias Oures barn Birthe, fadd: Jon Ourdal, Ole ??, ?? Oure, Sylvie ib: Zicele ib:Stripe på filmen gjer det vanskeleg å lese namna på fadderane.

Gjest Berit Knudsen

Jeg vil anbefale deg og se i Garssoge for Sykkylven (4bd.) bd. II s. 146 av Gustav Weiberg Aurdal. Enke etter Anders Olsen (1745-1770), Berte Eliasdt. Aure fra Eliasgrd. 1745-1813, ble oppgift i 1771 med Ole Andersen Blindheim(f. på Klokkarhaug 1738-1810). Klokkarhaug s. 20. Anders Olsen Øvrebust ca. 1690-1772 gift 1725 Helge Pedersdt. Klokkarhaug ca. 1696-1774.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.