Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9209] Borgerlig viede i Bergen 1902

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Som du ser er det samme ektepar jeg har en forespørsel om. I databasen over Viede i Bergen 1816-1911 finner jeg følgende oppføring:32452-Svante-Bohl-Elmine Annie [Kjært barn har som kjent mange navn.]-Johansen-Okt-17-1902-BBParet ble altså gift hos byskriveren i Bergen. Nå vet jeg ikke hvordan skjemane så ut på denne tiden, men likner de - eller er identiske med - de som ble benyttet i Oslo på denne tiden, oppgis i originalkilden så vel fødested som begge foreldres navn. Håper derfor at det også var mulig å få vite alle opplysninger som måtte stå om Svante og Elemine Annine i protkollen over borgerlig viede!På forhånd mange takk! Med hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/95134-9209-borgerlig-viede-i-bergen-1902/
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Borgerlig vielse 17. oktober 1902 (Bergen byfogd: Notarialprotokoll 1901-1903, fol. 177b.)Ungkarl Stenarbeider Svante Bohl, hvis Far er Ole Anderson Bohl, er ifølge de foreviste Attester født den 10de Juni 1861 i Vermeland i Sverige, døbt 15 s. m. og konfirmeret i svensk kirke. Pige, Tjenestepige Elemine Anine Johansen, hvis Far er Ungkarl Carl Johan Carlsen er ifølge de foreviste Attester født den 4 November 1853 i Hvaler, døbt 11 December s. A. og konfirmeret i Hvaler Kirke den 11 oktober 1868.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.