Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9213] Sæteren, Sanikkedal

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Berit, helt riktig!! Marthe Andrea Abrahamsdtr. f. 12. mars 1830 - min tippoldemor- var født på Sæteren. Var i Kragerø og Sannidal i helgen, men da viste jeg ikke hvor Sæteren lå. Kan du forklare meg hvor denne gården/stedet er?? Er meget takknemlig for all hjelp! mvh Tone

Gjest Halvor Aaby

Sæteren må være bruk nr 4 under Våsjø. En kan finne stedet på kartbladet Kragerø 1:50000 (oppdatert 1973). For å komme til Sæteren må en kjøre E 18 ca 2 km vestover fra krysset til Kragerø/Drangedal, der tar en til høyre og kjører ca 3,5 km innover på sørsida av store og lille Grøtvatnet. På kartet mitt er det tre hytter eller koier i området ved Sæteren, men det ser ikke ut til at det er noen gård i drift der nå lenger. Hovedbruket Våsjø ligger ved Drangedalsvegen, 2,5 km i luftlinje fra Sæteren. Det er ingen veg direkte mellom Våsjø og Sæteren.Jeg håper at dette er det rette bruket, jeg kan ikke finne noen andre steder som heter Sæteren i Sannidal.Med hilsen Halvor.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.