Gå til innhold
Arkivverket

[#9222] Er Ellis Island databasen 'troverdig'?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg er noe frustrert, eller gjør jeg feil?(Forresten søker jeg gjennom Stephen Morse's side) http://home.pacbell.net/spmorse/ellis/ellis.htmlSøker på første bokstav i fornavn og f.eks hele eller deler av etternavnet. Velger så 'show both'.Senere søker jeg kun på etternavnet og velger samtidig 'show both'. Personen jeg fant i første forsøk er søkk vekk i andre søk. Er databasen så variabel eller er det siden jeg søker gjennom? Dette blir jo som å spille på et lykkehjul ......Er det forresten andre som kjenner til snarveier eller svakheter i dette systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Nå må du huske at Stephen sin side er ikke 'offesiell'.hvem er det du leiter etter a? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Neida, jeg vet at han ike er offesiell, det er derfor jeg lurer på om det er han eller E.I. jeg bør være frustret over......Leter etter Rosenborg/-Berg, men har funnet det jeg skal. Har ikke prøvd meg så mye på EI da jeg har vært mer enn fornøyd med denne siden. Kanskje bedre å gå over til Ellis Island først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Kryper litt til korset jeg. Nå har jeg sjekket Ellis Island uten bruk av Morse's side. Tror jeg sterkt vil oppfordre til bare å bruke orginalen!! Ellers er Morse's side ypperlig til å finne 'missing manifests' synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.